Iemo zoekt gezelschap!

Gestart door Nadine, juni 04, 2009, 19:43:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nadine

Hallo allemaal! :-X

dat is lang geleden, Alles goed met iedereen?  :D
Hier wel! een paar jaar geleden heb ik helaas mijn koppeltje timo en elmo weg moeten doen omdat het niet samen ging met iemo en timo ook bang was voor handen wegens een geschiedenis..

Nu een ik denk wel 2 jaar later is iemo uitgebloeit tot een mooie man!
hij is helemaal tam geworden komt zelf zijn kooi uit vliegt lekker rond in mijn kamer,
Maar wij hebben het idee dat hij stiekum in zijn onbewuste een vrouwtje mist!
hij heeft zat speelgoed en kwetterd daar ook dagelijks mee en al zijn belletjes in beweging brengen geweldig!  :-*

Maar iemo.. heeft een beetje heel erg rij gedrag op zijn zit stokken en speelgoed..Wat verder niet erg is hoor  ;)
Maar de kooi is groot zat voor 2 parkietjes en aangezien de kooi de hele dag open staat natuurlijk al helemaaaal!  ::)

Maar wat is nou het geval.. ik wil er geen wild vrouwtje bij zetten, ik ben opzoek naar een kwekker die haar jongen in handen neemt waardoor ze al redelijk handtam de deur uit gaan en iedergeval geen angst voor handen en/of mensen hebben, dus uit een dierenwinkel halen wordt hem al niet..
Het lievste zoeken wij dus ook een pop, maar de jonge leeftijd dat kwekkers hun parkieten weg doen is dat vaak nog niet te zien helaas.
dus een mannetje is ook goed, maar wel met de gok op dat het een vrouwtje is.  :)

ik hoop dat jullie mij kunnen volgen?
Ik kan alleen geen kwekker vinden in de buurt van Dronten, zwolle, of almere die dit doet!
ik heb geen auto maar wel een OV, omdat ik dan met openbaar vervoer moet wil ik het ook niet te ver opzoeken..  ;)

Dus nu mijn vraag;
Wie kan mij aan een vriendje/vriendinnetje voor iemo helpen!?:D
Er is wel een beetje een kleuren eis maar die is nog vrij breed! ::)

Dus iemo wacht alle reacties graag tegemoed!
Foto verwijderd. Het plaatsen van foto's is alleen toegestaan indien het een vraag verduidelijkt (zie forumregels). Gr. Ingrid


Nadine

Hallo!

bedankt voor de snelle reactie!
ik kreeg een algemene marktplaats site maar ik heb wel 2 kwekkers gevonden waarvan 1 redelijk in de buurt en 1 met twijfel afstand!
dus ik ben benieuwd!
als iemand nog een fokker weet laat het weten!

ik woon in dronten en niet in amsterdam [:

Groetjes!

Nadine

Hallo allemaal!

Afgelopen vrijdag was ik het wachten moe, ik ben alle tuincentra's af gegaan en dierenwinkels om te kijken waar de parkieten er goed uitzagen en leeftijd en alles.
uiteindelijk heb ik bij de petsplace een waarschijnlijk vrouwtje (maar dat moeten we nog maar afwachten) meegenomen!
ze is 7 weken en geloof het of niet maar gelijk al op de hand! zelfs zonder trosgierst! want ze doet iemo na :P

in het begin wist iemo niet zo goed wat hij ermee aan moest en pikte haar weg, maar druppel (dat is haar naam omdat ze op een waterdruppeltje lijkt)
die is niet bang die maakt ze net zo groot en blijft gewoon zitten! iemo is ruim een kop groter maar dat maakt haar niks uit, dus ze is zelfs al de baas in huis!
nu 3 dagen later zitten ze ook bij elkaar op de stok en zoeken ze elkaar ook wat meer op, niet altijd positief, maar ook niet zo gemeen om je zorgen te maken :)

nou hier is dan onze druppel!

Mars

Druppel lijkt me een prachtig popje! gefeliciteerd!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Wouter

Lijkt mij ook een mooi vrouwtje! Ik denk dat het helemaal goed gaat komen tussen die twee als ze de rangorde eenmaal hebben bepaald! ;D

Nadine

Zetten popjes ook hun kraag omhoog?
ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat druppel een kereltje is aan zijn gedrag hij is heel dominant en zet heel vaak en veel zijn kraag omhoog tegen iemo om te shansen.. of doen popjes dat ook?

groetjes

Milo-Pixel

Ja hoor, popjes kunnen dit ook doen ;) Over het algemeen zijn popjes dominanter dan ventjes. En op de foto is heel duidelijk te zien dat het een mooie dame is!

Nadine

Hallo allemaal.

ik wou jullie melden dat we druppel helaas weer weg hebben moeten doen..
in eerste instantie leek het allemaal goed en leuk te gaan maar later begon iemo de heletijd achet druppel aan te rennen en hem te bijten..
druppel wou wel heel graag vriendjes worden dus bleef hem opzoeken waardoor uiteindelijk druppel er heel slecht uit ging zien!

we hebben druppel kunnen verkopen aan een meneer met nog een ander parkietje Tommy, en tommy zijn vriendje was overleden en waren opzoek naar een nieuw vogeltje. Nu zit "Billy" zoals druppel nu heet, samen met Tommy en dit gaat wel goed.

iemo blijft dus mooi alleen want dat gaat veeeell! beter :-\

Groetjes Iemo en Nadine!