vies kontje

Gestart door pauladavid, juni 04, 2009, 15:38:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pauladavid

Hoi,

Jazzy heeft de laatste tijd een vies kontje en ik maak me een beetje zorgen. Ik heb op dit forum ook ergens gelezen dat appelazijn kan helpen, dus dat heb ik door hun drinkwater gedaan (ze zit samen met Blues in de kooi). Is er misschien nog iets wat ik kan doen?

Ze is ook in de rui, maar dat is bijna voorbij denk ik want haar staartveren zijn aan de beurt. Blues heeft nergens last van. Ze eten allebei goed en ze krijgen ook regelmatig witlof en appel. Andere fruit en groenten wagen ze zich niet aan. Ik kan nergens vinden wat parkieten over het algemeen lekker vinden. Alleen witlof en appel maar ik geef ze ook graag eens wat anders. Heeft iemand met een bepaald soort groenten of fruit een goede ervaring?

Alvast bedankt!

[verwijderd door de beheerder]

Petr@

Een vieskontje kan door allerlei oorzaken komen.
Wormen, te dikke parkiet, te dicht met hun achterwerk op het stokje zitten. Je kunt een poepje op vangen op vetvrij bakpapier en naar een vogelarts brengen om het na te laten kijken.
Je zou de parkiet zelf ook na kunnen laten kijken. Zit de parkiet bol?


En ja groente en fruit? Dat is iets waar je zelf achter moet komen wat ze lekker vinden. In principe mogen ze alles behalve rabarber en advocado.

Je zou het ook kunnen op zoeken met de zoekfunctie daar is een heleboel over geschreven.



Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

pauladavid

Nee, ze zit niet bol.
In tegendeel, ze is hartstikke aanwezig. Ik laat ze bijna elke dag los en dan vliegen ze behoorlijk veel en ze is ook heel nieuwsgierig en actief. Dus daar maak ik me geen zorgen over, de ontlasting lijkt van gewone consistentie te zijn alleen blijft het 'plakken'. Het is wel een rustig parkietje, maar met de komst van de tweede erbij is ze veel actiever geworden. In kooi is ze altijd rustig, maar niet verdacht. Dus misschien omdat ze zoveel zit, dat het dan blijft plakken zoals je zei.