Bijvoeden of niet?

Gestart door kuiserke10, juni 03, 2009, 10:06:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kuiserke10

Kiekske was de laatste in het nest, toen nam een ander koppel het nest in beslag. Gizmo de vader mocht er nauwelijks in maar toch werd hij gevoed. Nu is kiekske uit het nest al bijna 2 weken ik heb hem gewogen en hij weegt maar 66 gram. Ik heb dan ook gezien dat hij een ontsteking had aan de aar streek waar de ontlasting bleef aankleven. Ik heb het volledig gereinigd de pluimpjes er rond weggesneden en ontsmet. De DA gebeld en hij krijgt nu een antibioticum voor darminfecties. Maar mijn grootste vraag is nu moet ik hem bij voeden? Hij eet al goed graantjes maar zijn gewicht is wel erg laag. Ik heb hem goed in het oog gehouden in de volière, hij krijst niet om eten... terwijl de andere jongen die zelfs ouder zijn dat constant doen. Van de ouders kreeg hij niks meer was totaal verstoten en ook geplukt. Mijn DA is niet zo op de hoogte van valkparkieten...doet meer honden en poezen...
anvast bedankt..

Mars

Als hij wel zelf eet, dan zou ik het eerst zo houden. Tenminste als hij wel verder goed zit, niet bol en goed speelt ed. Anders is het misschien verstandig om hem mee naar binnen te nemen, in de warmte en hem daar verder te verzorgen. Als de medicijnen goed werken zul je zien dat hij ook snel een paar gram per dag in gewicht toeneemt.

Het hangt er dus vanaf hoe het met hem gaat: als hij echt heel erg ziek is, dan is het verstandig om hem bij te voeden. Gaat het redelijk met hem en eet hij wel goed, dan kun je het beter zo laten.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kuiserke10

Hallo,
Bedankt voor je vlugge antwoord. ik heb hem dus al binnenshuis genomen, vanwegen dat wondje aan zijn aars. Hij zit nu op keukenpapier om dat anders het zand in zijn wond blijft plakken. Dus ik zal afwachten en hem alle dagen wegen of hij bij komt of niet. ik hoop dat hij vlug genezen is..
knufs Anita - kuiserke