Welke parkiet.

Gestart door schildxx, juni 02, 2009, 18:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

schildxx

ik ben druk bezig in verschillende forums vragen te stellen over parkieten voor dat ik ze aanschaf
(wil geen domme fouten maken eer voorbereiden dus).

maar 1moeilijke vraag dan maar:

Wat voor verschillen hebben valk parkieten en grasparkieten?
ik ben vandaag in 3dierenwinkels geweest en heb gezien dat valk parkieten duurder zijn,en grasparkieten goedkoper,valkparkieten kunnen grooter worden.

maar jullie weten vast nog wel meer zoals: wie maakt meer lawaai  8) welke parkiet soort zijn actiefer en zijn toch wel snel slim om dingen te begrijpen plus natuurlijk de kweek ;D

alvast hartelijk dank.

Wouter

over het algemeen zijn grasparkietjes wat drukker en maken meer geluid. Valkparkieten maken alleen harder geluid.

Valkparkieten zijn vaak duurder dan grasparkieten. Niet alleen in de aanschaf. Óók in de verzorging. Denk aan grotere kooi, duurder voer enz.

Valkparkieten maken een anders geluid dan grasparkieten. Een meer eentonig geluid. Grasparkieten kunnen zo lekker kwetteren, maar een valkje kan dit niet.

De kweek heeft niet zo veel verschillen verder. Bij allebei geldt: Lees goed in voordat je eraan begint.

Groetjes

schildxx

dankjewel,ik kwam via internet deze website tegen:

http://www.lovepets.nl/catalog/index.php?cPath=161

je kan parkieten bestellen..alleen mijn vraag is ,is dit betrouw baar??

Caradow

Dieren koop je niet online..  dieren moet je in levende lijve beoordelen op hoe ze eruit zien, of ze er gezond uitzien en dergelijke..

Piknikki

Inderdaad, parkietjes zijn geen spulletjes. Dus zoek een kweker bij jou in de buurt, of verschillende kwekers. Ga eens bij ze langs. Kijk hoe de parkietjes eruit zien, of ze levendig zijn en goed in de veren zitten. Kijk ook of hun ogen mooi glanzen. Je kunt de kwekers vragen welk eten ze de diertjes geven, hoe ze dat doen met de kweek (hoeveel kweekrondes per jaar, hoeveel nestjes ze gemiddeld krijgen). Dan kun je weten of zo'n kweker er verstand van heeft, en of z'n diertjes goed verzorgd worden. Je moet het met eigen ogen zien, want op de foto's ziet het altijd mooier uit dan in werkelijkheid.

Vandaag was ik in een dierenwinkel waar ze verschillende jonge parkietjes hadden met kromme pootjes. :-\

schildxx

okey bedankt: ;D

weten jullie toevallig een kweker in amterdam?

Milo-Pixel

Nog even wat verschillen tussen de gras en de valkparkiet. Grasparkietjes zijn wat feller, wat meer spring-in-het-veld. Valkparkieten zijn over het algemeen wat afwachtender en ze lijken iets meer na te denken voor ze iets doen. Ook reageren valkjes enorm op geluidjes die jij maakt. Als ik een soort tikkende geluidjes maak, zit Binkie zowat tegen de tralies om precies hetzelfde geluidje terug te doen. Ik vind dit bij grasjes minder. Valkpakietjes kunnen ook een heleboel verschillende soorten geluidjes, vooral de ventjes. Ze kunnen een stuk hardere geluiden maken dan grasjes. Een valkparkietenpop is over het algemeen een heel stuk stiller dan een ventje.

Op zich zijn er veel overeenkomsten tussen de grasparkiet en de valkparkiet, maar ook veel verschillen. Ik vind ze in ieder geval allebei heel erg leuk ;)

schildxx

Citaat van: Marit· op juni 04, 2009, 14:33:34
Nog even wat verschillen tussen de gras en de valkparkiet. Grasparkietjes zijn wat feller, wat meer spring-in-het-veld. Valkparkieten zijn over het algemeen wat afwachtender en ze lijken iets meer na te denken voor ze iets doen. Ook reageren valkjes enorm op geluidjes die jij maakt. Als ik een soort tikkende geluidjes maak, zit Binkie zowat tegen de tralies om precies hetzelfde geluidje terug te doen. Ik vind dit bij grasjes minder. Valkpakietjes kunnen ook een heleboel verschillende soorten geluidjes, vooral de ventjes. Ze kunnen een stuk hardere geluiden maken dan grasjes. Een valkparkietenpop is over het algemeen een heel stuk stiller dan een ventje.

Op zich zijn er veel overeenkomsten tussen de grasparkiet en de valkparkiet, maar ook veel verschillen. Ik vind ze in ieder geval allebei heel erg leuk ;)

dankjewel voor informatie,, ik word wijzer met de dag 8)

weten jullie nog wel een kweker in amsterdam of rond/dichtbij amsterdam?? :-*

Piknikki

Je kunt eens op Marktplaats zoeken naar kwekers in de buurt, en dan ook bij die kwekers langsgaan. Wie weet hebben ze een gezond wit parkietje voor je.
Zorg wel dat, voordat je een parkietje koopt, je wel voldoende weet over de verzorging en zo, en dat je ook alle spulletjes in huis hebt. ;)

schildxx

Citaat van: Piknicky op juni 04, 2009, 19:11:56
Je kunt eens op Marktplaats zoeken naar kwekers in de buurt, en dan ook bij die kwekers langsgaan. Wie weet hebben ze een gezond wit parkietje voor je.
Zorg wel dat, voordat je een parkietje koopt, je wel voldoende weet over de verzorging en zo, en dat je ook alle spulletjes in huis hebt. ;)

dankjwel voor je informatie , ik heb zojuist een kweker gevonden in amsterdam ;D en een e-mail verstuurt!

en ik ben alvast een kooi aan het zoeken mijn vraag is , is dit een goede kooi voor 1/2 parkieten? :
http://www.uwdierenwinkel.nl/papegaa...it-p-2390.html
wat ik wel weet is dat hij sterk is en leuk uitziet ,het is tevens ook geschikt voor papegaaien 8)

Piknikki

Jah, ik denk dat daar wel twee grasparkietjes in kunnen. :) Let wel op de afstand tussen de spijltjes, deze mag niet meer dan 13mm zijn, anders kunnen ze vast komen te zitten met hun koppie.

Veel succes. :D

Wouter

Deze kooi is niet geschikt aangezien erbij staat dat de tralieafstand 1.9 cm is. Dit is te groot. Hier kunnen ze met hun hoofdje in blijven steken.

De maten verder lijke me wel goed.

Ingrid

Citaat van: schildxx op juni 04, 2009, 22:34:20
....het is tevens ook geschikt voor papegaaien 8)

De kooi is niet tevens geschikt voor papegaaien, het is een papegaaienkooi en om die reden dan ook niet geschikt voor grasparkietjes.

schildxx

ik heb nu een andere kooi gevonden die erg goed is op kooiengigant.nl

alleen nu wil hem bestellen via ideal alleen nu staat er tijdelijk NIET BESCHIKBAAR :o :(

wel staat er vooruitbetaling wat is dat? ???

hillie

Dat je eerst moet betalen en dan de kooi krijgt maar zo gaat het meestal als je via de computer iets koopt.
Maar als die momenteel niet leverbaar is zal ik daar nog even mee wachten tot die wel leverbaar is.
of ergens anders kijken of je de zelfde kooi ziet staan.
Zodat je straks je geld niet kwijt bent maar ook geen kooi rijker.

schildxx

#15
het is wel leverbaar alleen niet met ideal,, maar ik heb het bestelt met vooruit betalen door via internetbankierente betalen dan is het toch gewoon goed? :o ???

Let op dat dit niet richting slowchat gaat, voor chatten hebben we de chatroom ;). Graag weer ontopic. Gr. Ingrid