2 grasparkieten aangeboden wegens vertrek naar buitenland

Gestart door SteelTitan, mei 30, 2009, 11:27:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

SteelTitan

Hallo mensen,

Doordat ik binnenkort naar het buitenland vertrek voor onbepaalde tijd (minimaal 6 maanden) kan ik mijn parkietjes helaas geen lange termijn garantie geven dat ik voor ze kan blijven zorgen (ook na deze periode is het onduidelijk of ik lang in NL zal zijn). Hoe zeer het mij ook spijt  :( ik wil doen wat het beste is voor mijn twee vogeltjes en ik voel dat het daarom beter is om een nieuw baasje voor ze te zoeken.

Eerder had ik hierover al advies gevraagd in dit topic: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=21068.0


Wat ik zoek is iemand die beschikt over een binnen of buiten volière en nog plaats heeft voor twee vrolijke parkietjes.  :)

Waarom? Omdat mijn vogels altijd los in mijn kamer zitten en ik zou niet graag zien dat zij bij een nieuwe eigenaar het grote deel van de dag in de kooi moeten zitten. Dit wil ik ze niet aan doen. Daarom lijkt mij een volière een goed alternatief omdat ze dan altijd veel ruimte hebben om te vliegen. (En natuurlijk het voordeel dat zij met wellicht met een aantal andere vogeltjes zitten, wat altijd leuk is)

Logischerwijs wil ik dat ze bij elkaar blijven.

Hier twee fotos van mijn twee birdies  :D Uhhh ja, behang vinden ze erg leuk om mee te spelen zoals je kan zien haha!







Ze zijn allebei ongeveer 1,5 jaar oud en gewend aan mensen. Ze zijn op elkaar gericht, tam, maar eigenzinnig.



Meer informatie? Vraag maar raak  ;)

En uh ow ja, ik woon in Rotterdam.


SteelTitan

Hierbij wil ik nogmaals aandacht vragen voor mijn eerdere bericht.
Mijn vertrek komt dichterbij en voorbereidingen beginnen...

En ik heb nog geen nieuw tehuis kunnen vinden voor mijn vogels.

Ik zoek een nieuwe eigenaar voor mijn twee parkieten.

De enige andere optie (wat ik eigenlijk geen optie vind) die ik op het moment heb is om ze naar de kinderboerderij te brengen, waar ze eerst in een mooie voliere mogen, maar uiteindelijk wel voor doorverkoop zijn en ik dus geen enkele invloed kan uitoefenen naar wie ze gaan en of ze bij elkaar kunnen blijven

smartie

Ik kan wel navraag voor je doen of je parkieten bij mijn schoonvader in de buitenvoliere mogen. Hij is dol op vogels en heeft dan ook een ruime buitenvoliere met een groot doorlopend binnengedeelte (niet zichtbaar in de tuin). Als hij en jij het goed vindt zouden ze daar, samen, blijven tot ze doodgaan...


SteelTitan

Dat klinkt echt perfect! Als je dat zou willen doen geweldig! Een buiten volière lijkt me een uitstekende optie, dan kunnen ze en samen blijven en rondvliegen  :D Ik hoop van je te horen  ;D

Tine

Hallo,

Moest je geen nieuwe thuis voor hen vinden wil ik ze altijd wel adopteren. Ik heb een lege grote kooi staan dus vlieggelegenheid zullen ze sowieso krijgen. Als ze tam zijn mogen ze van mij in de parkietenboom los door huis vliegen.
Wanneer vertrek je naar het buitenland? Ik kan wel niet tot bij jou komen want ik heb geen auto, ik woon in Leuven (Vlaams-Brabant, België). Laat me iets weten.

Groetjes,
Tine

SteelTitan


SteelTitan

Wilde even kenbaar maken dat ik nog steeds geen opvang gevonden heb, dus mochten er nog mensen een oplossing kunnen bieden  :(


SteelTitan

Wow, die mensen wonen echt 10 minuten bij mij vandaan. Ik ga ze mailen! Super bedankt!

Milo-Pixel

Geen dank hoor :) Laat je even weten hoe het afgelopen is?

SteelTitan

Tot dusver geen resultaat...ze hebben in het begin enthousiast gereageerd maar nu hoor ik niks meer van ze... :(
Ik wacht nog even af...

Parkieten-Freak

Neem eventueel zelf nog eens contact met ze op, heb je ze al via email benaderd?


SteelTitan

Ja, al meerdere keren. Ik ga weer andere dingen proberen...
Misschien dat ik vandaag nog een belletje waag en vraag waarom ze niet meer reageren op hun email.

SteelTitan

Ik heb, een beetje ten einde raad, contact opgenomen met de kweker van mijn eerste parkiet, Bianca van parkietendroom/pets-dream en haar gevraagd om een oplossing/advies.

Zij heeft mij verteld dat ik de vogeltjes bij haar kan brengen, dan kunnen ze bij haar in een voliere, lekker mijn zijn 2en. Ze kunnen daar dan in principe voorgoed blijven, maar mocht dat niet kunnen door omstandigheden, weet ik in ieder geval zeker dat zij een goed nieuw huis voor de vogels weet te vinden (ik heb erg goed contact met Bianca gehad voor en na ik Ice bij haar kocht). Ook blijven ze bij elkaar, wat voor mij erg belangrijk is.

Het lijkt er dus op dat mijn "probleem" opgelost is en mijn parkieten de beste oplossing geboden krijgen die ik kan vinden!  ;D

torre

Indien het niet mocht doorgaan, ik heb volière in opstart waar uitsluiten grasjes in komen.

MVG

SteelTitan

Hierbij het verlossende woord; ik ben gister bij Bianca geweest van parkietendroom en zij heeft mijn parkieten overgenomen. Ik heb altijd al een heel erg goed gevoel bij Bianca gehad als kweker en bron van advies, en nu als nieuwe eigenaar van mijn 2 vogeltjes heb ik het gevoel dat dit de beste oplossing is die ik zou hebben kunnen vinden.  ;D

Parkieten-Freak

Fijn dat het allemaal naar wens opgelost is SteelTitan, heel fijn dat je parkietjes bij elkaar kunnen blijven én lekker kunnen vliegen!
Bijkomend voordeel is nu dat je af en toe noch eens naar je parkietjes kunt informeren bij Bianca!
Goede reis SteelTitan en ik wens je een plezierig verblijf in het buitenland!  ;)