Mannertje op popje?

Gestart door Wreckerrm, mei 28, 2009, 18:52:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wreckerrm

Ik heb al veel gelezen over de neusdoppen, maar ben nu toch in verwarring. Ik ben voor onze Shrek (popje, ze had beter Fiona kunnen heten) op zoek naar een blauw of violet mannetje. Nu zag ik in een dierenspeciaalzaak een hele mooie. Het grasje zou ca 2 maanden zijn en de neusdop is echt bijna kobaltblauw. Bovenaan is ze een beetje gelig. Volgens de verkoper was de kans erg groot dat het een mannetje is. Maar hij gaf toe daar wel eens vergissingen mee gemaakt te hebben. Volgens mij is de neusdop van een mannetje eerst wat roze en komt de blauwe kleur later. Helaas heb ik geen foto anders kon ik die even laten zien.

Zou het toch en mannetje kunnen zijn?

Twee popjes in een kooi (Montana Memphis II) heeft niet mijn voorkeur.

Groet Wreckerrm

Mars

De neusdop van een jong mannetje kan al vrij snel diep blauw zijn. Is het een popje, dan het dopje altijd wat lichter blauw zijn en zie je ook wat witte ringetjes rondom de neusgaatjes. Geen witte ringetjes en een mooie diepblauwe kleur? Dan is het gewoon een man.

Als je toch blijft twijfelen, maak dan gewoon toch nog een foto.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Wreckerrm

Dan zal het vermoedelijke toch een mannetje geweest zijn. Gisteravond hebben we bij een hobby kweker een jong blauw grasje gehaald. De neusdop is roze dus volgens mij een mannetje. Ze waren net een paar dagen apart gezet van de buitenvolliere en aten al volledig zelfstandig. Omdat ze ca 6 weken waren heb ik hietr speciaal naar gevraagd.