Mijn parkietjes snavelen kattig en boos! Wie geeft mij tips?

Gestart door ydeswart, mei 27, 2009, 01:45:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ydeswart

Hallo,
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe mannetjesparkiet bij mijn vrouwtjesparkiet van 1 jaar geplaatst. Eerst aparte kooien en het bekende verhaal. Nu maken ze snavelgebaren, echter er komen geluiden bij van boosheid is. Het vrouwtje maakt kattige geluiden, maar het blijft bij het snavelen. Het lijkt op een soort vechten. Verder wordt er niet gepikt naar de poten e.d.. Ze zitten ook niet naast elkaar op de stok, maar ongeveer 5 cm van elkaar verwijderd. Soms wordt er wel gemopperd als het mannetje te dichtbij komt, binnen de cirkel van 5 cm ongeveer. Is dit een soort pubergedrag, ruzie, of vinden ze elkaar toch wel aardig. Komt dit goed? Ook zijn ze beiden erg rustig, wassen zich veel, maar slapen ook veel. Als ik weg ga, zet ik de radio aan. Ontlasting is goed. Wie wil mij wat tips geven?
Alvast bedankt. Hartelijke groet, Yvonne

Mars

Hallo Yvonne,

Je parkietjes zullen eerst de onderlinge verhoudingen moeten uitvechten. Dat moet niet tot bloedens aan toe gaan, maar een beetje gekibbel hoort daar bij.

Probeer de kooi ook eens te herinrichten (als ze in de kooi van ej eerste parkietje zitten) en zorgen dat er in ieder geval 2 etensbakjes zijn en twee hoogste stokken.

Verder is het even aanzien hoe het verder gaat, het kan wel een paar weken duren.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..