Iets op zijn Neusje

Gestart door Tijn, mei 26, 2009, 20:36:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tijn

Mijn tweety is nu 8 jaar en heeft iets bruinachtigs op zijn neus... hij lijkt op een korstje maar hij heeft het al een jaar ofzo... ik weet niet wat ik er mee moet.. helpp!!

Piknikki

Is Tweety niet een popje? ???

Tijn

nee ik was 8 toen ik hem kreeg en de eerste naam die ik voor hem had was Tweety maar tis een mannetje want hij had eerst een blauw neusdopje

Wouter

Jonge vrouwtjes hebben ook een lichtblauwe dop met witte randjes rond de neusgaten. Alleen het vreemde is dat het gekomen is toen hij/zij 7 jaar oud was ??? Weet je zeker dat hij/zij zo oud is? Het klinkt inderdaad alsof het een popje is ja.

Tijn

ik weet bijna zeker dat het geen popje is maar het gaat erom dat hij/zei een bruin(soortvan) korstje op zijn/haar neuskapje heeft zitten wat is het en wat kan ik eraan doen

Mars

Plaats maar even een foto, dan kunnen we even zien.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Tijn


mozart

Dit lijkt mij toch wel een pop of niet?

Tijn

maar het gaat erom dat HIJ een korstje op zijn neus heeft zitten ofzoiets en die heb die al vet lang normal hoort dat toch glad te zijn :S

Caradow

De foto is erg onduidelijk, maar is dit dezelfde parkiet als in je avatar?

Zo ja, dan is er zeker een probleem en dan kan de verkleuring van de dop met daarbij de korstvorming te maken hebben met bijvoorbeeld een vitaminegebrek, zeker wanneer dit al langere tijd speelt en is het zeker zaak om hem na te laten kijken door een vogelarts.

Zo nee, dan zou ik me ook heel erg afvragen of dit toch geen popje is met een normale verhoorning van de neusdop en zou ik graag een scherpe foto van de neusdop willen zien.

Tijn

nou weet ik het niet meer of het een hiij of een zei is en die andere foto is niet mijn tweety hij leek er alleen maar op omdat ik er geen had van hem/haar op mijn PC maar als het goed is is dat zijn kleur neusje geweest..

Piknikki

Maar als je Tweety al 8 jaar hebt, en hij/zij kreeg ongeveer een jaar geleden zo'n bruine dop.. :o Hm, of het is een popje wat gewoon heel erg laat een bruin dopje kreeg (lijkt me niet zo erg waarschijnlijk), of zoals Caradow al zei kan het door vitaminegebrek komen.

Hm, 't is wel heel apart. Misschien kun je een scherpe foto van je parkietje proberen te maken, of heb je nog foto's van voor de verkleuring?

Tijn

tis geen echte verkleuring er zit een soort eelt laat ofzo van buitachtig iets op het dopje en ik weet niet waneer het precies begonnen is kan ook goedzijn dat het 3jaar al is hoor... maar toen was het niet zo duidelijk dat je zei mm wat is dat...

Mars

Voor zo ver wij kunnen zijn op de onscherpe foto, is dit gewoon een dop van een dame. En popjes hebben nu eenmaal een ruwere dop dan mannen.

Het kan best zijn dat de dop al die tijd blauw is geweest, maar waarschijnlijk niet zo blauw als die op de foto. Ook heb je misschien wel wittinten gezien?

Als je toch nog meer zekerheid wilt, dan zul je echt even een goede foto moeten plaatsen. Nu is het een beetje tasten in het duister, of eigenlijk in de onscherpheid ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..