28 graden?!

Gestart door Appeltree, mei 25, 2009, 19:05:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Appeltree

Hoihoi,

Wss is er al vaker een topic over geweest, maar misschien handig om de tips nu op een rijtje te plaatsen in de beginpost van dit topic :D Namelijk mijn vraag; wat te doen met 'n Pietje tijdens dit soort hete dagen? Mijn vorige en komende parkiet staan/stonden beiden op mijn kamer in een hoek bij een kast en naast m'n bed. Nou staat mijn raam in de zomer 24/7 open, dus de warmte kan wel naar binnen. Ben ik thuis staat daarbij wel mijn ventilator aan om wat luchtcirculatie te voorzaken, zodat het wel dragelijk is. Maarja, een ventilator op de kooi zetten en heel de dag en avond aan laten staan lijkt me niet praktisch! In een andere hoek van de kamer dan mss?

Is een bakje met koud water genoeg voor een vogel? Vaak naar buiten toe? Rondom de komende kooi komt een zwart gordijn te zitten op een rails, zodat het komende Pietje 's avonds na de schemering tot rust kan komen en rustig kan slapen zonder licht in de omgeving.

Gr, Joep.

Caradow

Een temperatuur van zon 30 graden zou in principe zelfs de ideale temperatuur zijn voor een grasje, dus warme dagen zijn zeker niet erg.
NOOIT een ventilator op de kooi richten, dit geeft tocht! Vermijd grote temperatuursverschillen!

Audrey

Je zegt ook iets over koud water, ik weet het niet zeker maar puur instinctief zou ik zeggen dat je best geen (ijs)koud water aan je parkietje geeft. Persoonlijk geef ik nooit water uit de frigo (voor de Nederlanders onder ons: ijskast  ;)), maar uit de bergruimte (is vergelijkbaar met kelder, maar die hebben we niet), het is er in de zomer enkele graden koeler dan de rest van het huis.
Nog een ingeving: het is zoiets als met brandwonden afkoelen, daar mag je ook geen ijskoud water over laten stromen, maar wel koel-lauw water. Wat een vergelijking alweer  ::)

Maar zoals al gezegd, ik ben het niet helemaal zeker, het is meer gevoel  :-\