zieke vogels kropziekte en diaree?

Gestart door tita1108, mei 23, 2009, 13:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tita1108

Donderdag morgen lag er een vogeldood in de volière, ik dacht dat gebeuren. Gisteravond zag ik er eentje ziek zitten, hij had een vuile bek. Ik heb hem direct uit de volière verwijderd en hem binnenshuis genomen. Toen zag ik dat hij braakte een slijmerige massa, ik heb de DA gebeld maar na een uur lag hij dood.  Afspraak gemaakt met de dierenarts voor vandaag. Deze morgen ging ik om 6 uur gaan kijken en er zat een parkietje bol en had nu diarree...om 10.00u was ik bij de dierenarts met de vogel ik heb twee soorten antibioticum gekregen ....de zieke vogel zit terug binnen en geef ik met de spuit antibiotica een paar keer per dag omdat parkieten weinig drinken. Ik hoop hem erdoor te krijgen. Als het niet betert moet er een vogel ontleed worden in de veeartsenij school. Ik vind het ontzettend raar ik heb ze niks speciaal gegeven. Zelfde voeding of anders geen nieuwe vogels ...
Vorig jaar rond dezelfde tijd had ik ook een bacterie, alles word gereinigd en ontsmet. Alle dagen word de volière gereinigd. Alle dagen vers drinkwater , nieuwe graanbakken de restjes gaan naar de kippen. Ik ga per dag een paar keer in de volière en er is niks te zien en een paar uur later :'(
Zijn er nog mensen die daar last ven hebben?
knufs Anita - kuiserke

Mars

Wauw, ja dat is vervelend. Waar dat zo ineens vandaan komt? Ik zou zeker sectie laten plegen op een vogeltje als je die mogelijkheid hebt.

Verder zijn warmte en rust altijd goed voor zieke vogels. Ook appelazijn in het drinkwater (5ml op een halve liter) erg goed. Probeer ook zo veel te eten te geven, dat je niet te veel restjes over houdt. In principe moeten je vogels wel alle zaadjes eten en niet te veel de mogelijkheid krijgen om te snacken.

Wat je kunt proberen is om ze 's morgens en 's avonds een deel te geven?
Geef je ze ook wel groente en fruit?

Sterkte er mee! Houd je ons op de hoogte?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

tita1108

 :) Deze morgen was het kleine vogeltje al beter...hij zat niet meer dik an was al wat actief  :). Aangezien het een heel jong vogeltje was heb ik hem terug geploaatst bij zijn ouders want hij word nog bijgevoed. Vandaag ging alles goed. mijn vogels krijgen al het aangepast eten fruit, groenten, eivoer en zaden. Maagkiezel en grind. Eén a twee maal per week in de broedtijd krijgen ze trosgierst in de winter éénmaal per week. Daarom was ik ook zo verwonderd dat er iets fout liep. Als alles nu goed blijft met de medicijnen laat ik geen vogel ontleden als er nog zieken bijkomen dan direct om de anderen te redden. Ik hoop dat het niet moet gebeuren maar als het niet anders kan :(.Ik hou jullie verder op de hoogte ..bedankt voor het vlugge antwoord
knufs Anita - kuiserke

kuiserke10

#3
Citaat van: kuiserke10 op mei 28, 2009, 10:36:34
Sorry mensen, ik had een ander account aangemaakt  :-[ ik wist niet meer dat ik hier lid was...
Om verwarring te voorkomen: tita1108 is dus kuiserke10 ;). Gr. Ingrid

Lieve allemaal,
Dag zes van de medicatie, blijkbaar heeft alles heel goed gewerkt. Ik heb geen dode en zieke vogels meer gehad....Gelukkig, ik wilde jullie het even laten weten. Momenteel lig ik met 50 jonge grasparkietjes en 21 eieren...dus met nieuwe moed vooruit.
Bedankt voor de reactie Anita - kuiserke