Titel gewijzigd: vraag over tam maken.

Gestart door hanson, mei 08, 2009, 17:21:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hanson

hallo, ik heb een parkietje overgenomen van 1.5 jaar. de mensen hadden geen aandacht voor het beestje. hij is erg tierig en maakt genoeg lawaai. zoals wordt aanbevolen zit ik regelmatig een aantal minuten met mijn hand stil in het kooitje maar hij reageert niet. ik geef hem regelmatig fruit en trosgierst maar hij kijkt er niet naar. hij eet alleen maar uit zijn voerbakje. ook het badje gebruikt hij niet. ik zet ook regelmatig het kooitje open maar hij is er 1 maal uit geweest en is weer gauw terug gegaan. daarna is hij er niet meer uit gegaan. weet iemand hoe ik hem toch een beetje tam kan aken er er nog meer plezier van heb. want het is een leuk beestje.

Mars

#1
Misschien dat iemand van het beheer je vraag even kan splitsen?

Yep, done.
Topic gesplitst, verplaatst naar ander subforum en titel gewijzigd.
Gr, PF


Laat hem eerst eens wennen aan een stukje trosgierst of fruit. Hang het dus op in zijn kooi en als hij dan eenmaal met plezier eet, kun je eht gebruiken voor het tammaken.

Succes!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Pietjes

#2
Hier ongeveer hetzelfde verhaal. TomTom was ook al wat ouder toen ik hem in huis nam.
TomTom, eet ook niets anders dan alleen vogelzaadjes, hij (eigenlijk zij) eet het echt niet.

En ook rondvliegen of uit de kooi zijn, wil ze niet, als ik het deurtje open zet gaat ze bang vanuit de verste hoek zitten kijken.
En als ik haar er zelf uithaal, fladdert ze er meteen weer in en heel soms erachter.
Ik heb haar nu zo'n 3 jaar, uiteindelijk heeft ze van de andere parkiet geleerd in bad te gaan.
Deed ze ook niet. En ze is nu niet meer zo bang voor een hand in de kooi.
Helaas blijft ze wel bijten.

Maar goed, ze was een goed maatje voor Pluk, die 2 weken geleden is doodgegaan, dat vond ik nog belangrijker.
Een gezellig koppeltje. Ik heb me er maar bij neergelegd dat deze niet tam is. Pluk was dat trouwens wel.

Afgelopen vrijdag een nieuw Pietje gehaal (zie foto  :D)
Die is al aardig handtam en ik ben er weer druk mee bezig hem heel tam te krijgen.
Misschien dat TomTom van hem wat leert/overneemt.
Ik hoop dat ze het straks goed kunnen vinden samen en nog jaren samen kunnen spelen.

Ik hoop dat het bij jou Pietje nog wel lukt, succes ermee!!!