Onbevrucht of bevrucht??

Gestart door Crazy-karlijn, mei 18, 2009, 09:05:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Crazy-karlijn

Hallo,

Ik heb sinds kort een buitenvoliere gekocht en daar zitten mijn mooie grasjes in nu!
Mijn 1e koppel is meteen begonnen en hebben intussen 5 eieren gelegd!
Heeft iemand misschien een vergelijkings foto van een bevrucht en onbevrucht ei.
Ik heb wel zo mijn idee, maar toch even voor de zekerheid om goed te kunnen kijken.
Ik kan eventueel een foto erbijzetten als dat nodig is?
Alvast bedankt!

Mvg. Karlijn!

Caradow

Uiterlijk zijn er over het algemeen wel verschillen in kleur zichtbaar, maar dit is lang niet altijd betrouwbaar!
Wanneer je wilt weten of eitjes bevrucht zijn zou je ze kunnen schouwen met een schouwlampje, maar ik zou zeker niet uitgaan van de kleur!
Je zou niet de eerste zijn die op basis van de kleur van het ei het eitje te vroeg zou weggooien of achteraf na lange tijd broeden erachter zou komen dat ene ei alleen ene dooier zou bevatten..

Crazy-karlijn

Oké dan houd ik daar rekening mee.
Ik gooi er ook geen weg als ik denk dat er 1 onbevrucht is. Ik laat het broeden volledig over aan de moeder!
Ik kijk om de dag altijd even of alles nog goed gaat en that's it :).
De 24e komt waarschijnlijk de 1e uit! Worden waarschijnlijk mooie grasjes als je zo kijkt naar naar de ouders van mijn broedend vogeltje!
Toch bedankt!
Mvg Karlijn!

Crazy-karlijn

Ziet dit eruit als een bevrucht nestje? Eerder gister zou de eerste uitgekomen moeten zijn maar er is nogsteeds niks gebeurd.


[verwijderd door de beheerder]

Mars

Het ziet er uit als 4 bevruchte en 1 onbevrucht eitje (bovenin). Dat geeft alsnog geen garanties voor het uitkomen, bovendien kan het wel eens varieren.
Parkietjes beginnen meestal ook pas te broeden na het leggen van het tweede ei.

Hoeveel dagen heb je als uitgangspunt genomen tussen het leggen en uitkomen?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Crazy-karlijn

#5
28 dagen nadat de laatste gelegd is. Dan haal ik de eieren eruit. Dat wordt 11 juni. Ik zou niet willen dat ik per ongeluk het verkeerde eitje wegdoe. Dus dan is het nog afwachten. De bovenste die wat rozer is is de laatste die gelegd is denk ik. Die is de 14e gelegd dus zou nog kunnen verkleuren.

Had het berichtje verkeerd gelezen.. Heb 18 dagen ertussen geteld. Het kan toch tussen de 18 en 21 dagen uitkomen? Hopelijk gebeurd dat:)

Crazy-karlijn

Hallo,

Ik heb nog een paar vraagjes:

Mijn bijna papa parkiet is aan het vreemdgaan, Hij heeft opeens geen oog meer voor zijn broedende pop. Moet ik me nu zorgen gaan maken over de jongen?

En mijn broedende pop neemt alle broedblokjes in beslag. Zodra er een andere pop in een blokje wil gaan jaag ze die met geweld weg.
Wat kan ik hier aan doen?

Groetjes Karlijn.

Crazy-karlijn

Hallo,

Ik wou jullie even laten weten dat er toch 1 kuikentje is geboren! Wat een lief dingetje is het! Krijgt veel te eten van de mama.
Het ruzie probleem is opgelost. En de parkiet waarmee gevochten werd heeft nu een ei van de man van de mama parkiet. Ik vind wel dat het een echt groot ei is hij is denk ik 2 keer zo groot als die van mijn andere parkiet.

Mvg Karlijn.

[verwijderd door de beheerder]

Jacko

Gefeliciteerd ;D hopen dat de overigen ook uitkomen, succes!

Crazy-karlijn

Het babytje is vandaag overleden:( en er is er vandaag nog 1 uitgekomen!,,
2 andere koppels hebben vandaag ook alle2 een ei gelegd!
De mama vogel zit helemaal niet meer in het broedblok.. Kan dit zijn omdat haar mannetje er vandoor is gegaan met een ander popje?
Maak me een beetje zorgen om het kleintje.