Aangeboden: mannetje van nog geen 1 jaar (wegens allergie, helaas)

Gestart door jespere, mei 15, 2009, 18:21:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jespere

Hallo allemaal,

Ik hoop heel erg dat ik hier een goed nieuw huis voor onze parkiet kan vinden. Ik heb al sinds mijn 7e parkieten, maar helaas blijkt ons bijna 2-jarige zoontje de laatste maanden allergieen voor een heel scala aan dingen te hebben ontwikkeld. We hebben dus geen keus, en we zullen een nieuw huis voor onze parkiet moeten zoeken. Ik vind het echt erg - mijn idee van een huisdier is dat als je er aan begint je het ook "af maakt", maar we hebben dus echt geen andere optie.

Ik zal hem even voorstellen:








(deze is van een van de eerste dagen dat we hem in huis hadden, foto van 12 augustus 2008)

Dit is Diederik, of Diederick als je chique wil doen :)

Diederik is nog vrij jong, we hebben hem in augustus vorig jaar net uit het blok gekocht. Hij is overduidelijk gewend aan kinderen, en absoluut niet bang voor mensen of handen. Hij is niet handtam (nog niet?), maar landt wel op je hoofd (ik weet het, niet echt een ideale eigenschap, maar we hebben hem het schouderzitten nog niet bij kunnen brengen.) Hij mag hier heel veel losvliegen; ik ben overdag thuis met m'n zoontje, en in principe is de kooi open als we thuis zijn. Hij is voor zover we kunnen beoordelen goed gezond, geen herrieschopper en gewoon een gezellig beestje.

Ik vind het echt verschrikkelijk dat we hem weg moeten doen, en ik zoek dus een goed nieuw thuis voor hem - het liefst een plek waar hij echt aandacht krijgt, niet "een van de velen in een voliere" zullen we maar zeggen.

Als je in staat bent hem een goed nieuw huis te bieden, ik ben helemaal bereid om hem voor de eerste maanden van voer en bodembedekking te voorzien, en wat mij betreft verhuist z'n kooi gewoon met hem mee (ik moet wel waarschuwen dat die niet meer in superconditie is - het haakje voor het schommeltje en de "ophangring" zijn een poosje geleden afgebroken toen iemand hier in huis probeerde wat er zou gebeuren als je je hand in de kooi stopte. Gelukkig zat het beestje er toen niet in!)

We wonen in de hele directe omgeving van Rotterdam (als in, 500m er vandaan).

Ik hoop echt dat iemand hem een goed plekje kan bieden!

Cynthia