m'n behang

Gestart door *wendy*, mei 15, 2009, 11:42:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*wendy*

Hoi allemaal!

Sky heeft het behang ontdekt. Hij kan de verleiding niet weerstaan, terwijl hij dondersgoed weet dat het niet mag. Hij kan niet op een andere plek staan in de kamer, dus had ik bedacht dat het misschien een oplossing is om iets van kunstof platen tegen de muur te zetten, zodat hij er niet meer bij kan. Maar nou mag dit natuurlijk niet schadelijk zijn. Dus nu vroeg ik mij af met welk materiaal de mensen met een buitenvoliere hun traliewerk afschermen tegen de kou, want dat niet schadelijke materiaal kan ik daar dan misschien ook voor gebruiken?!

ps. hij heeft genoeg ander materiaal om aan te knagen, maar ja, het is natuurlijk veel leuker om aan iets te knagen wat niet mag!

Groetjes Wendy & Sky

Chicowen

Hoi Wendy,
Je kunt het behang eventueel afschermen met plexiglas.
Uit jouw verhaal begrijp ik dat hij het vanaf/vanuit de kooi doet? Je kunt de kooi eventueel een stukje van de muur af zetten, zodat Sky er niet meer bij kan.
Succes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

*wendy*

Hij kan inderdaad alleen bij het behang als hij bovenop zijn kooi zit. De kooi kan helaas niet verder van de muur afgeschoven worden, want de plank is niet breder. Dan steekt de kooi er buiten.

Ik ben nu al bezig om hem iedere keer als hij het doet, weer terug in z'n kooi te zetten voor een kwartier, waarna het deurtje weer open mag. Heeft dit enige zin of is het vergeefse moeite?

Plexiglas is een goed idee.

Meer tips zijn welkom.

Groetjes Wendy

Eressea

#3
ik ken het... ze weten het zo duvels goed, en zelfs hele toiletrollen helpen niet om ze van het slopen van het behang  af te leiden... wat ik uiteindelijk heb gedaan is alle plekken afgeschermt met karton, dan kunnen ze toch nog wat eten. Ze waren nogal inventief, dus dat was niet goed genoeg (ze gingen op het karton zitten om behang te eten). Daarna heb ik een andere route besloten, ik heb ze een eind weg laten eten (op het laatst was een stuk van 2 m2 foetsie!!!), en toen een kleine remake gedaan van mijn kamer, alle behang eraf en in plaats daarvan geverfd. Probleem opgelost (al kost de verf natuurlijk wel aardig wat, en heel veel tijd)! Qua afscherming... mijn nicht heeft een parkietenvoliere, en die is voornamelijk afgeschermd met hout en MDF platen.