Trišta is ziek (denk ik).

Gestart door Piknikki, mei 14, 2009, 03:16:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piknikki

M'n lichtblauwe ventje Trišta ziet ziekjes uit. Hij wipt met z'n staart, en heeft poep aan z'n kontje plakken. :(
Verder is ie helemaal normaal (zit niet bol, is actief, eet goed).

Morgenochtend maar eens de dierenarts bellen voor een afspraak.
Zal wel een heel gedoe worden om hem in het koffertje te krijgen. ???

Chicowen

 :'( Het zit je niet mee he Nikki...
Goed dat je naar de VA gaat. Zet hem tot die tijd lekker warm met een warmtelamp ofzo.
Laat je ons weten wat de VA zegt?

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Piknikki

Ik ben naar de dierenarts in het dorp geweest, want ik heb vandaag geen auto ter beschikking.
De dierenarts had Trišta's kontje schoongemaakt, stelde wel wat vraagjes en zo, maar zei dat ie verder in orde was. ???
Nahja, 't was geen dikke plak poep wat er hing, maar 't was wel bruinig.
Hij had zich netjes gedragen, bleef braaf op de hand zitten. Hij's niet heel tam, maar toch ben ik wel trots op 'm.
Ben net vijf minuten terug en hij zit weer lekker te eten en te poetsen..

Ik twijfel een beetje of dit nou echt te optimistisch was, of dat ik ik echt naar een vogelarts moet. :(

Chicowen

Een normale dierenarts heeft naar mijn idee toch te weinig kennis hier een goede diagnose over te kunnen stellen.
Ik vind het erg lastig, maar als je twijfelt, kan een bezoek aan de VA geen kwaad.

Sterkte...
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Piknikki

Sindsdien heeft ie 'n schoon kontje en hij staartwipt ook niet meer. Moppers zei dat 't ook wel kon dat hij zo wipte omdat die poep daar hem irriteerde.
Voor de zekerheid zal ik toch blijven opletten, en zodra er weer iets is naar de vogelarts. :)

Piknikki

Vandaag is Trišta weer bij de dierenarts geweest. Hij was niet meer zo actief, en bleef aan z'n kontje krabben. Ook het vliegen gaat niet zo goed.
Dus nou heb ik een antibiotica kuurtje voor hem gekregen. 10 dagen lang iedere dag 1ml Stomorgyl in 't water. En dan moet ik weer terug met hem. ???

Piknikki

Oeh, ik was nog vergeten toe te voegen:
De dierenarts heeft de ontlasting onderzocht, en zei dat er veel bacteriën in zaten.

Kleintjes

Hey Nikki,

't valt niet mee daar geloof ik.

Van hieruit willen wij je beterschap wensen met de kleine Trista ( ik weet niet hoe je dat dingetje boven de s doet hihi.)

We duimen voor jullie dat ie snel weer beter is!!

Groetjes, knuffel en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Ah jeetje wat zielig voor Trišta. Ik hoop dat het medicijn snel aanslaat en dat hij snel opknapt.
Wellicht een idee om in de toekomst het drinkwater aan te gaan zuren mt appelazijn? Bacteriën krijgen dan sowieso minder kans.
Sterkte met je ventje!



Piknikki

Dank jullie wel! :)
Ja, ik gaf iedere dag al appelazijn in het water. Maar toch is hij ziek geworden.
Ik houd jullie op de hoogte. En nogmaals bedankt voor de steun!
En ik denk dat ik ze toch maar terug XtraVital ga geven, want de problemen met de pellets (moeilijk slikken) blijven aanhouden. :(

Mars

Wat is dan precies het probleem met de pellets? En wat geef je voor merk?

Echt balen, dat het niet goed gaat met je man. Jij hebt nu ook wel genoeg ellende gehad!

Sterkte! Hij is in ieder geval in zorgzame handen!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Piknikki

#11
Ik geef Nutribid B14. Soms valt een parkietje van z'n stokje, dan lijkt 't net alsof ie geen lucht krijgt. Ik weet wel zeker dat het door het eten komt, maar wat er dan precies is (dat ze die bolletjes heel proberen door te slikken, dat ze niet goed kauwen, dat het te droog is), dat weet ik ook niet. Ik vermoed dat al meerdere pietjes van mij daardoor zijn omgekomen. Vandaag viel Ilya ook weer van d'r stokje, maar ze is weer bijgekomen. Ik wil 't risico niet meer lopen, daarom geef ik nou weer XtraVital. :(

Sorry, dit is wel wat off-topic. Of moet ik daar een nieuw topic voor openen? Want ik vraag me wel af of meerdere mensen dat probleem hebben met de Nutribird. Als ik de pellets plet, gaat het wel iets beter, maar toch gebeurd het dan nog wel eens dat er eentje flauwvalt.

Oh, en dank je wel, Mars. :) Bijna vergeten!

Parkieten-Freak

Oei, dat is niet best Nicky.  :(
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit flauwvallen aan de Nutribird pellets ligt. Het flauwvallen lijkt meer te wijzen op vitamine B gebrek, een infectie of vergiftiging door het knabbelen aan planten, metaal of verf (al dan niet loodhoudend).
Dit is inderdaad wel iets wat je eigenlijk even met de dierenarts moet bespreken. Intussen overgaan op XtraVital is uiteraard geen enkel probleem, maar ik denk niet dat je de oorzaak er mee weghaalt. Dit is iets wat goed uitgezocht moet worden.


schildxx

ik zou het op z'n oude manier eten geven dat is het beste,,:

gewoon zaden,, soms laten kiemen en geven,fruit natuurlijk maar dat je weet je wel maar vooral toch wel af en toe bruin brood geven.

als je op internet kijkt dan zie je heel vaak dat kwekers ook bruinbrood geven en daar door kan je vogeltje best wel sterk zijn en minder vatbaar voor ziektes zijn... ;)

(mijn ervaring met andere dieren was ook heel goed ''bruin brood'')

Caradow

Ik kan me niet voorstellen dat de Nutribird een probleem zijn...
Ik ken verschillende mensen die Nutribird voeren en dit heb ik nog nooit gehoord...

Maar als het aan de Nutri ligt, dan zou je dat inderdaad snel opmerken doordat het probleem niet bestaan wanneer je zaad geeft.

@ Schildxx: Af en toe een klein stukje droog bruinbrood mag gerust maar teveel hiervan is zeker niet goed.

Piknikki

Toen ik zaad gaf in 't begin hadden ze dat probleem inderdaad niet. 't Is niet dat ik eigenwijs wil zijn, hoor, ik zei 't alleen op basis van wat ik zie. Dan zitten ze op 't voerbakje te eten, en ineens krijgt eentje dan geen lucht meer, en valt er vanaf. Of vlak na het eten, vallen ze van het stokje af. Dit gebeurt ongeveer eens per maand met een 'willekeurig' parkietje.
Nou zit ik ook in dilemma, of ik de Nutribird zou blijven voeren, of weer XtraVital zou gaan geven. ???
Ik kan ook geen 24/7 toezicht houden.
Maar ik zal het eens met de dierenarts bespreken. Sorry dat ik dit niet eerder aangegeven heb, ik dacht dat het aan mij lag, of dat ik me druk om niks maakte.. :-[

Milo-Pixel

Citaat van: Piknicky op juni 08, 2009, 22:02:00
Sorry, dit is wel wat off-topic. Of moet ik daar een nieuw topic voor openen? Want ik vraag me wel af of meerdere mensen dat probleem hebben met de Nutribird. Als ik de pellets plet, gaat het wel iets beter, maar toch gebeurd het dan nog wel eens dat er eentje flauwvalt.

Ik heb ook Nutribird gevoerd. Bink deed er ook raar van. Hij 'slokte' de pellets heel op, waarna hij raar met zijn kop begon te schudden. Hij gooide zijn kopje naar achter en weer naar voren en maakte braakneigingen. Volgens mij had ik er toen een topic over geopend, ik zal eens kijken of ik hem kan vinden. Met Harrison's heb ik dit probleem totaal niet meer.. En het gebeurde ook niet meer als ik de pellets alvast wat kleiner maakte. Hij is trouwens de enige die er last van had, en hij is nooit van zijn stokje gevallen erdoor..

Parkieten-Freak

Oei, Marit.  :o
In dat geval kan Piknicky misschien toch maar beter even op XtraVital overschakelen om uit te sluiten dat het aan de Nutribird ligt, of misschien de Nutribird wat fijner maken?


Milo-Pixel

#18
Citaat van: Parkieten-Freak op juni 10, 2009, 01:06:36
Oei, Marit.  :o
In dat geval kan Piknicky misschien toch maar beter even op XtraVital overschakelen om uit te sluiten dat het aan de Nutribird ligt, of misschien de Nutribird wat fijner maken?

Bij mij werkte het inderdaad ook als ik de Nutribird fijner maakte, dan had hij er geen last van.

Edit:
Dit is het topic wat ik toen had geopend. http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=18424.0

Mars

Hmm... Dat is een raar probleem.

Nikki, ik stuur je even een PB, misschien dat je eens even wat Harrison uit kunt proberen. Dan kom je qua kosten op ongeveer 3,50 euro per parkietje per maand, zou dat een probleem zijn (ongeveer evenveel als XtraVital, hebben we eens uitgerekend).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..