Pellets heel doorslikken, daarna braken.

Gestart door Milo-Pixel, juni 23, 2008, 15:30:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

Hoi allemaal  :)

Binkie (valkparkiet) lijkt het wel moeilijk te vinden om de pellets te eten. Hij doet het er heel goed op, en is heel levendig, vrolijk en maakt lekker wat kabaal. Maar het lijkt wel alsof hij de 'moeite' niet wilt nemen om de pellets te breken en dan te eten. Hij neemt dus een hele korrel in zijn bekje, en probeerd dat door te slikken. Als hij merkt dat het niet lukt braakt hij het weer uit. Moet ik hier iets aan doen, of moet ik hem laten? Het ziet er uit alsof hij stikt. Hij gooit zijn kopje naar achter en weer naar vorgen en dan komt de pellet er wel weer uit, maar stel hij blijft een keer echt vast zitten..? Of kan dat niet. Soms eet hij ze wel gewoon, en dan breekt hij ze ook gewoon. Hij lijkt er af en toe een beetje te lui voor en dan gebeurd dit. Moet ik voortaan eerst zijn pellets breken voor ik het geef?

Liefs, Marit


Audrey

Misschien kun je proberen ze fijn te breken, en de volgende keer wat grover, en dan weer wat grover, enzovoort. Zodat hij telkens wat meer moeite moet doen, misschien went hij er zo wel aan?
Hij weigert de pellets niet, dus met wat oefening moet het hem zeker lukken  :)

Caradow

Plet de pellets een beetje, dan krijg je in ieder geval geen gekke dingen ;)

Welke pellet geef je ook alweer?

Milo-Pixel

Ik geef de pellets van Nutribird. De B14 tropical (de gekleurde dus ;) ).

Ik zal ze voor hem pletten. Dan gaat hij ook niet meer zo gek doen hoop ik ;). (ziet er namenlijk niet zo leuk uit  :-[ )