Nestkast op bodem kooi zetten, kan dat?

Gestart door mozart, mei 12, 2009, 14:55:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mozart

He allemaal

Ik heb alles afgezocht, maar kan het antwoord niet vinden.
Ik wil graag met 1 koppel een nestje proberen. Nu heb ik een nestkast die niet echt handig aan de kooi te hangen is. Er blijft dan te veel ruimte tussen kooi en nestkast.
Binnen in de kooi hangen zou kunnen, maar ik heb een beetje onhandige kooi, niet recht, loopt boven aan wat rond.
Kan ik het nestkastje ook op de bodem neerzetten, of moet ik deze toch echt hoger hangen?

groet Mozart

Caradow

Ik neem aan dat er maar 1 koppel in die kooi zit?
Op zich kan het blok wel op de bodem staan. Het meest ideaal is aan de buitenkant, maar als het niet gaat, houd het op.
Hou er wel rekening mee dat de pop de jongen kan aanvallen tijden shet uitvliegen omdat het te druk wor din de kooi (te weinig ruimte)

mozart

#2
Ja er zit maar 1 koppel in.
Uit je reactie merk ik dat je er van uit gaat dat de kooi eigenlijk te klein is?

zo ziet de kooi er uit

[verwijderd door de beheerder]

mozart

Sorry er is wat fout gegaan, de 2e foto is beter van dit bericht dus
Citaat van: mozart op mei 12, 2009, 15:17:59
Ja er zit maar 1 koppel in.
Uit je reactie merk ik dat je er van uit gaat dat de kooi eigenlijk te klein is?

zo ziet de kooi er uit


[verwijderd door de beheerder]

roha

Ik vind deze kooi veel te klein om een koppeltje in te laten broeden.
Het is net groot genoeg voor 2 parkieten. Je moet ervan uit gaan dat er een vol nest komt en dat kunnen dan wel zo'n 6 parkietjes zijn, dat maakt 8 parkieten, dat past echt niet in deze kooi.

mozart

Ok dat is duidelijk.
Dan ga ik het gewoon nog niet doen nu.
Deze 2 zitten in deze misschien wat krappe kooi vanwege problemen met Nelie.
Die was zich aan het kaalplukken en volgens de dierenarts was het beter om een koppeltje uit de kamervoliere te halen.
Heb voor dit koppel gekozen omdat dit een volwaardig gezond koppel is.
Naast Nelie heb ik er nog 1(popje) met problemen, dus bij die beide popjes wil ik geen nestje laten komen.

Ga maar sparen voor een wat grotere kooi.
groetjes Mozart

Wouter

Heel goed dat je het niet doet! Hoeveel parkietjes heb je in de kamervoliere? kun je niet die twee popjes uit de kamervoliere halen en dan de parkietjes in de kamervoliere laten broeden?

Chicowen

Als ik het goed begrijp had je dus 3 popjes en 1 man in de kamervoliere. Dit kan erg fout gaan, zoals je hier op het forum al wel hebt kunnen lezen.
Goed dat je ze nu in ieder geval niet meer bij elkaar hebt zitten. ;)
En een verstandig besluit om eerst te gaan sparen voor een grotere kooi. ;)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

mozart

Nee dat heb je niet goed.
Ik had 3 koppeltjes in de kamervoliere(de grotere versie trouwens)
1 koppeltje heb ik er nu dus uitgehaald.
Beetje belerende reactie, ik weet heel goed hoe het zit en heb me al uitermate verdiept in parkieten.

3 koppels bleek toch nog te veel voor mijn beetje gehandicapte en kwetsbare Nelie.

Als ik het koppel met Nelie er uit zou halen is dat de makkelijkste oplossing, maar dan houd ik nog 2 koppels in de volier waarvan ik maar met 1 popje een nestje kan hebben, dus is geen optie.

Ik wacht gewoon met dit koppel, ben al aan het kijken naar andere kooi.