welke vogels in kooi

Gestart door patrick, mei 09, 2009, 11:47:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

patrick

hallo ik ben hier nieuw en onbekend met vogeltjes
ik heb een kooi 80x80x50
nu was mijn vraag welke soort ik er kan in zetten en hoeveel

dit is de kooi

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Een houten kooi is in ieder geval voor grasparkieten niet erg geschikt. Die knagen graag.
Ik zou het dus meer in de kanaries of zebravinken zoeken(max. 4 stuks).
Er zit wel een enorme deur in, dus daar zou ik eerst eens een oplossing voor zoeken, want als je zo bij gaat voederen ben je snel wat vogels kwijt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

patrick

oke het zullen dus kanaries worden :D
en kan ik er dan nog andere bij zetten koppels
mvg patrick

Mars

Je kooi is niet heel erg groot om te adviseren er meerdere soorten in te doen.
Als je een wat kleiner oppervlakte hebt, houd je het het liefste bij 1 soort. Meer soorten hebben wat meer ruimte nodig.

Als je ooit overweegt iets bij kanaries te plaatsen houd het dan bij 'tropen', kromsnaveltjes (papegaaiachtigen) gaat gewoon niet zo goed. Ook de eerder genoemde zebravinkjes kunnen daarbij, maar je hebt dan wel meer ruimte nodig.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

patrick

wie kan me zeggen welke vogels dit is


mvg patrick

[verwijderd door de beheerder]

Jasmin

Dat zijn volgens mij Japanse meeuwen ;)

mozart

Is de tralieafstand niet wat groot voor vinkjes?
Vind dit niet zo geschikt, omdat er ook geen nachthok bij zit, dus in de winter al een probleem.
Zoals al eerder is gezegd, klein voor meerdere soorten ook.

gr Mozart

roha

Ik vind het meer een kooi voor kleinere duifsoorten, als javaanse tortelduifjes of diamantduifjes en dan echt maximum 2 duifjes erin.

Marcus

Ik zou persoonlijk gaan voor twee japanse nachtegaaltjes. Van hun gezang kun je echt genieten.  :D