Wat moet ik doen ?

Gestart door Diana, mei 08, 2009, 09:15:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diana

Ik wil aub even raad want Branco heeft er even een zooitje van gemaakt...

Branco had 3 eitjes gelegd,daarvan heeft ze er 2 uit het nest gekiept en is toen weer nieuwe eitjes bij gaan leggen. Op 25 april is dat 1e eitje uiitgekomen en nu eergisteren 1 eitje uitgekomen en gisteren weer 1 eitje.Vanmorgen trof ik die baby die eergisteren geboren was dood aan. Het kleintje van gisteren was flink aan het roepen...

Nu is dat zo'n mega verschil tussen baby 1 en die nieuwe baby van gisteren kwa grote en nu ben ik eigenlijk bang dat ze dat kleintje nu niet zal voeden...heeft iemand ervaring hiermee ?
Dat kleintje van eergisteren heeft het ook niet gered dus ben wel op mijn hoede nu. Dus ik heb nu een verschil in dagen van: Baby 1 is morgen 2 weken oud en baby 2 gisteren geboren 

Gaat dit goed komen of krijg dit kleintje dan waarschijnlijk geen eten omdat die niet boven die reus van een broer of zus uitkomt. Er liggen nu nog 4 eitjes... Wie kan mij helpen?

Mars

Heb je nog een ander nest die een van beide baby's in leeftijd heeft? Leg dan dat kleintje over..

Het liefste natuurlijk de oudste, omdat er een kans is dat er meer eitjes uitkomen. Het probleem is waarschijnlijk het leeftijdsverschil. Want de oudste wordt wel gevoed toch?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Ja de oudste word goed gevoerd die is morgen 2 weken oud... ik heb nog een pop met 3 baby's die op punt staan van uitvliegen en nog een pop met alleen maar eitjes nog geen baby's.

Mars

#3
Als je het niet vertrouwd, zou ik het kleintje voor nu overleggen naar het nestje met de eitjes. Hou dat dan goed in de gaten.
Ik weet ook niet of je popje de andere eitjes nog bebroedt? Als ze ze wat opzij heeft gerold zullen ze niet emer uitkomen. Als ze er wel nog op zit te broeden, kun je overwegen om ook daarvan een paar over te leggen.

Je kunt ook de wat grotere misschien toch overleggen naar het nest waarbij de kleintjes bijna uitgevlogen zijn. Even goed aankijken hoe dat gaat?

Het is maar net wat je gevoel zegt.. de kans is groter dat het met de kleintste overleggen goed gaat. Maar dan moet je eigenlijk ook de rest van de eieren overleggen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Hoi Mars,

bedankt voor je antwoord...ik heb de kleinste baby overgelegd naar de pop met eitjes en dat is een goede gok geweest ;D Baby had vanmorgen nog steeds(alweer) een volle krop en er is een baby bij geboren yessss

Mars

En hoe gaat het met de eitjes Diana? Zit ze daar nog op?
Want anders gaat het zich herhalen?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Ik heb haar bevruchtte eitjes weggehaald en ook onder die pleegmama gelegd,en bij haar liggen nu de onbevruchtte nog. 1 eitje heb ik nu net even in mijn hand gehad die staat op punt van uitkomen...De schaal is aan 1 kant eraf(harde gedeelte)en het jong voel en hoor je bewegen in het ei...hoop dat die eruit kan


Caradow

Het moet binnen 24 uur wel uit het ei komen, anders moet je het even helpen. Doordat het vlies flexibel is, is het lastiger stuk te krijgen, dus houd het even in de gaten!

Rodian

Ik heb eigenlijk hetzelde probleem.

Onze bourke heeft 4 eieren gelegd, waarvan 1 twee weken geleden is uitgekomen, na een week
is er nog een ei uitgekomen deze heeft zij waarschijnlijk niet gevoed, want was deze was de volgende dag dood.

Nu liggen er nog twee eieren in het hok en een jong van 2 weken. Nu vraag ik mij ook af of die andere jongen het
wel overleven. Alleen ik heb geen pleeg moeder beschikbaar want mijn koppel grasparkieten hebben zelf 6 geboren jongen oudste ook
ongeveer 2 weken jongste 2 dagen, gaat tot nu toe allemaal goed.

Verder heb ik nog een koppel zebra's die vliegen deze week alleenmaal uit.

De twee andere koppel (gras en valk) hebben geen eieren en geen drang.