En het leek juist zo goed te gaan... dag kleine knuffel!

Gestart door Yessica, mei 07, 2009, 11:04:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yessica

Gisteren heb ik op een zeer rotte manier afscheid moeten nemen van mijn kleine knuffelventje Rocky.  :(

Hij werd begin vorige week ineens ziek, hij had diarree, zat een beetje bol, hijgde en sliep erg erg veel, we zijn gelijk met hem naar een VA gegaan en die heeft ons een kuurtje meegegeven, en een zalfje waarmee we zijn nekje moesten insmeren. Eindelijk bleek het deze week weer goed te gaan, vooral gisterochtend; want toen was hij alweer druk aan het klauteren, spelen en brabbelen.
Toen ik die middag dat dus zag, besloot ik om het deurtje van zijn kooitje open te maken. Hij heeft namelijk een belletje bovenop zijn kooitje waar hij helemaal verzot op is, en gaat ook graag bovenop zijn kooitje zitten om naar ons te kijken.

Nu ging hij toen ik het deurtje opendeed vrijwel meteen naar boven klimmen, ik kreeg nog een snavelkusje op mijn neus van hem toen hij eenmaal boven was.
Ik liep even weg, wat te drinken pakken en ging op de bank zitten.

Nu lag er op de grond ook nog een speeltje, een wc rolletje eigenlijk, die heeft hij ooit vanaf de eettafel op de grond gegooid en is daar blijven liggen. Blijkbaar had hij zin om daarmee te spelen want hij sprong/vloog van zijn kooitje af naar beneden..
..alleen dat ging helaas fout :'(
omdat hij blijkbaar nog niet helemaal de oude was, schatte hij zijn snelheid en landingshoek verkeerd in en knalde voluit met zijn koppie tegen onze dikke houten tafelpoot.

ik schrok me wild, rocky vloog nog snel terug naar zijn kooitje en op zijn stokje maar eenmaal daar kon hij zijn evenwicht niet houden en viel er vanaf. Ik heb hem snel uit zijn kooitje gehaald en vastgehouden, een aantal seconden later bleef hij roerloos liggen. Dood :(

Ik vind het vreselijk,geef mezelf de schuld dat hij nu dood is. Ik had zijn kooitje nog niet open moeten doen.. We waren ook juist van plan om een nieuw vriendinnetje voor hem te kopen, nu zijn kanarievriendje (het vogeltje van mijn moeder) een maandje geleden ook is overleden en hij daar duidelijk bedroefd van was.

ik heb hem in de achtertuin begraven, met een klein steentje op zijn grafje. :-[
Ik prijs mezelf gelukkig dat ik vlak voordat het gebeurde nog een snavelkusje van hem kreeg, dat had hij de anderhalve week dat hij ziek was niet gedaan dus was erg ontroerend.


Dag kleine vriend, nu vlieg je lekker in de vogelhemel met je vriendje.




Mars

He wat vervelend! Sterkte er mee, dit is wel een wreed afscheid!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Yessica

Bedankt Mars. :)
het is gelijk erg stil in huis, vreselijk om nu thuis te komen zonder begroet te worden door mijn kleine ventje!

We hebben wel besloten om de koop van een extra parkietje door te zetten, en dan hoogst waarschijnlijk gelijk 2 jonkies, maar nu nog eventjes niet.


Idske

 :'(

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Rocky!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Milo-Pixel

Jeetje.. Wat een vreselijke manier om je parkietje te verliezen.

Heel veel sterkte!

hillie


margriet

Wil je ook heel veel sterkte wensen.
Begrijp heel goed dat je dit eerst moet verweken voor je een nieuw parkietje neemt

groetjes Margriet



Chicowen

snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.