Gezocht jong grasparkietje

Gestart door Smeetjuh1990, april 29, 2009, 19:18:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Smeetjuh1990

Hallo allemaal!

Ik ben Esmee, ik ben 18 jaar en ik vind parkietjes hardstikke leuk en lief! Sinds m'n 9e had ik een parkietje, genaamd Dinky. Ik had hem hardstikke tam gemaakt; Ik mocht hem kroelen, hij kwam bij je zitten om te spelen of om lekker in te sukkelen en vloog lekker rond. Helaas was hij toch, ondanks alle aandacht, een beetje eenzaam en besloten we daarom om er een parkietje bij te nemen. Samen konden ze lekker rond fladderen. Helaas was op een ochtend, m'n lieve Dinky dood gegaan...
Door de jaren heen heb ik nog wel parkietjes gehad, in duo's zodat ze niet eenzaam waren...tot ik een parkietje had die zo blij was dat hij alleen was, dus heb ik hem zo gelaten.
Inmiddels is hij alweer 8 jaar en hij is nog ontzettend lief, maar door z'n vroegere schuwe maatje, niet tam te krijgen. Ik wilde nu al zo lang graag een apart parkietje erbij, in een losse kooi. En nu vind m'n moeder het eindelijk goed ^^ (Het is al een flinke beestenboel hier thuis).

Mijn ervaring met de parkietjes uit de dierenwinkel zijn helaas niet zo goed...vaak waren ze erg bang en schuw en niet altijd even gezond :( waardoor ik niet lang van ze mocht genieten.
Ik zoek daarom een parkietje van een hobby-kweker of iemand die gewoon een nestje heeft :). Als ik alle reacties er over lees, staat er vaak dat de parkietjes al beter gewend zijn aan de menselijke hand en daardoor makkelijker tam te maken.

Heeft iemand wellicht een parkietje voor mij dat net zelfstandig is geworden? Zelf woon ik in Blaricum, dus omgeving t'gooi zou fijn zijn (dan hoeft het parkietje niet zo lang te reizen).

Hopelijk hoor ik van iemand en kan ik weer een maatje in huis nemen :D

Groetjes,
Esmee

Smeetjuh1990

#1
Ik heb er reeds 1 gevonden.

Topic kan gesloten worden.

En op verzoek een slotje *KLIK*