Ik heb de hartslag van Coco gehoord!

Gestart door Idske, april 27, 2009, 22:34:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idske

Hey mensen,

Nadat Coco een rondje had gevlogen kwam hij even bij mij op de schouder zitten. Dit was voor hem even uitrusten en hij zat even helemaal stil.

Op dat moment heb ik mijn oor tegen Coco aangelegd en ik kon gewoon zijn hartslag horen! Dat hart ging als een razende tekeer qua tellen was het niet bij te houden, het was zo bijzonder om dit te horen dat ik het gewoon even kwijt moet.  :D

Wat is de hartfrequentie van een parkietje als hij net rond heeft gevlogen? Ik ben hier wel benieuwd naar, wat ik hier ergens in een topic las is dat het zonder inspanning zo op de 200 slagen per minuut ligt?

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Audrey

Ja, dat dacht ik mij ook ongeveer te herinneren. Is de (algemenere) regel niet een beetje, hoe kleiner het beestje, hoe hoger de hartslagfrequentie? Dus het kan best.
Wat leuk dat je dit eens kon horen!  ;D En ik ben benieuwd hoeveel parkietjes de eerstkomende dagen een oor tegen hun borstkas geduwd zullen krijgen als ze even op een schouder landen  :P

Idske

Ja inderdaad, mss lezen we wel meerdere ervaringen! Het schijnt voor een dierendokter nogal moeilijk te zijn om met apparatuur, volgens mij heet dat stetoscoop, de hartslag te kunnen beluisteren.
En wat je zegt over hoe kleiner het beestje hoe hoger de frequentie klopt volgens mij ook.  :)
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

roha

de dierenarts/vogelarts luistert ook met het oor, zoals jij dat hebt gedaan.  ;)

Idske

Ooww...
Dus dan is het eigenlijk niet zo zelden als ik zelf dacht...
Mss vanwege mijn ervaring met Coco dat hij het bij de dierenarts niet zo leuk vind...
Maar in ieder geval bedankt voor je antwoord Hanneke!

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!