4 parkietjes in de rui

Gestart door knorretju, april 26, 2009, 11:45:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

knorretju

Hoi allemaal,

wij hebben 4 parkietjes (2 mannetjes + 2 vrouwtjes) die gezellig in 1 kooi zitten.  :)
Nu hebben we het idee dat ze zo'n beetje continue in de rui zijn. Het lijkt wel of ze elkaar 'aansteken'.  Bestaat dat? Ik word een beetje hopeloos van alle pluisjes door het hele huis haha.

We geven ze gevarieerde zaatjes en pas nieuwe als alles op is zodat ze niet alleen de lekkere zaatje eten en 1 a 2x in de week krijgen ze extra fruit. We spuiten ze ook regelmatig nat met de plantenspuit en dat vinden ze wel erg lekker. Ze hebben ook een badje maar daar gaan ze alle 4 niet in.

Hebben jullie tips?

groetjes,

Anniek (en Zazoe, Coco, Kruimeltje en Speedy)

Mars

Geef je ook eivoer en hangt er ook een mineralenblok?
Daarnaast, kijk eens naar de positie van de kooi: staat die in de buurt van een raam of bij de verwarming?

Denk er ook aan dat parkietjes 4 keer per jaar in de rui kunnen zijn binnen: dus als je er 4 hebt, dan is de kans groot dat er bijna altijd wel eentje in de rui is. Maar ze allemaal tegelijk in de rui hebben, vrijwel continu is wel vreemd.

Mocht je dat allemaal uitgesloten hebben, maak dan eens een bezoekje aan een vogelarts. Soms heb je een vogeltje dat vaker in de rui is, maar alle 4 lijkt mij toch een teken dat er iets mis is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..