een hangende pootje ..

Gestart door parkietenl0ver, april 25, 2009, 19:24:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenl0ver

hallo allemaal ..!
ik heb vandaag een nieuwe parkietje gekocht :D ik heb er namelijk al 2..
deze hou ik eventjes apart om haar tam te maken ..
maar ik heb eigenlijk een vraagje ..:
haar ene pootje hangt een beetje en ze staat er ook niet vaak op. die andere is gewoon normaal .
ik ga maandag weer terug naar de dierenwinkel
maar eerst wil ik weten of het normaal is dat er een pootje een beetje hangt ..? en of het ook over kan gaan. ik dacht misschien komt het wel omdat ze nog zo jong is (ong. een maandje )
kan iemand mij helpen ..? :-\

xx PL

Milo-Pixel

Een hangend pootje is niet normaal. Het kan wijzen op een kneuzing, of een breuk. Naar de dierenwinkel gaan heeft dan ook niet zo heel veel zin, aangezien zij je niet kunnen zeggen wat je parkietje heeft. Zij hebben daar niet voldoende verstand van. Het beste kun je dus even naar een vogelarts gaan om er even naar te laten kijken ;).

parkietenl0ver

ze kan er wel op staan maar krijgt het niet dicht .
lopen kan ze ook .
op de kooi staan gaat wel moeilijk .
zelf dacht ik om vandaag een afspraak te maken voor morgen . bij de DA dan.
het is me ook opgevallen dat de pootje die hangt lichter van kleur is dan die ander .. :o
ik ga zeker niet toekijken en bel zo de dierenarts ;)

nog bedankt voor je antwoord :D .!
PL

angels-birds

Als eerste kan ik alleen maar zeggen wat Marit al heeft gezegd: naar de VA gaan voor een onderzoekje..

Nog even een andere vraag: weet je zeker dat ze ong een maandje is?? Dat is nog hartstikke jong voor een vogeltje om weg te gaan bij de ouders en zelfstandig te zijn..

Groetjes

parkietenl0ver

ja ongeveer zij de dierenwinkel.
ze was al een weekje in de winkel en was al helemaal bekleed met veren .
dus waarschijnlijk is ze 1 maand of ouder ???
ze eet en drinkt gewoon alleen.
voor de rest is ze gewoon heel actief :P
PL

Caradow

Een jonge parkiet die uitvliegt uit het nest zit altijd al volledig in de veren en is dan minimaal 4 weken oud. Tegen de tijd dat ze zelfstandig eten en drinken, zijn ze minimaal 6 weken. Je mag er dus wel van uit gaan dat jou parkietje minimaal 7 weken weke jong is, dat is bijna 2 maanden.

Het probleem met het pootje is zeker iets voor een vogeldierenarts en heeft niets met leeftijd te maken. Heb je al een afspraak gemaakt?

parkietenl0ver

ik ben vandaag naar de dierenwinkel geweest ..
het belijkt dat de parkietje ong 2 maandan oud is
de gene die het mij had verteld over dat ze nog maar een maand was werkte daar nog pas en wist er niet zoveel van af.

het gaat al wat beter met de pootje van m'n popje  :)
ze mocht eigenlijk niet verkocht worden.
we konden haar terug brengen maar ik wou dat niet :-\
waarschijnlijk is ze zo geboren en leert er al beter mee omgaan ..
ze gebruik die pootje ook gewoon bijv. als ze zichzelf wilt krabben
gebroken is die dus niet
het is me ook opgevallen dat als ik me hand in de kooi doe dat ze dan beide pootje dicht gaat knijpen.
ik hoop dat het later over gaat ...
PL