agressie bij speeltjes

Gestart door Audrey1972, april 25, 2009, 17:03:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audrey1972

Onze parkiet Tica heeft het hier goed naar zijn zin.
Regelmatig mag ie los en gaat ie op verkenning.
Als ie moe is gaat ie weer lekker zijn kooi in.

We hebben al een aantal keren geprobeerd een speeltje in zijn kooi te hangen.
Dat vind ie heel leuk, alleen ..... dan wil hij niets meer van ons weten.
Dan wil ie niet uit z'n kooi, wil ie niet knuffelen en kan je een grauw en een snauw krijgen van hem.

Als het speeltje weer weg is, dan is ie weer gewoon ons vriendje ....

herkend iemand dit gedrag.

Caradow

Speelmateriaal is een must voor het welzijn van parkieten.
Als dit nieuw is, dan is het logisch dat hij jullie even niet ziet staan. Zodra hij gewent is aan het feit dat hij speelmateriaal in zijn kooi heeft en dat dat ook blijft hangen, dan zal hij er ook heus wel weer uit gaan komen en bij jullie willen zitten.

Maar speelgoed MOET simpelweg aanwezig zijn, in welke vorm dan ook.

Mars

Je kunt in ieder geval dingen met spiegeltjes of nepvogeltjes vermijden. Ik weet niet of hij juist daar agressief van wordt (dat was hier het geval)? In ieder geval zul je je vogeltje speelgoed moeten geven, omdat je anders er voor zorgt dat hij zich gaat vervelen en daardoor niet lekker in zijn vel gaat zitten. Geef je vogeltje ook even tijd: hang het eens een paar weken op en kijk het zo lang aan. Zorg er ook voor dat je zelf niet uitstraalt dat je bang van hem wordt (dus niet reageren op bijtgedrag), want dan loont het om vervelend te doen!

Succes!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Audrey1972


wouterg

 Als je die parkiet al lang hebt is het niet zo vreemd, een parkiet wendt namelijk aan zijn kooi dus als er iets aan veranderd word hij nijdig en boos >:( dus laat de kooi zoals hij is. : ;D ;D

Wouter

Hij zou niet nijdig en boos worden, hij is alleen zijn territorium kwijt. Hij zal dus juist minder snel nijdig en/of boos worden aangezien het zijn territorium niet meer is. Hij zal wel opnieuw moeten wennen en dan heeft hij dus minder aandacht voor jou.