Parkietje Mickey

Gestart door Mickey, april 21, 2009, 07:37:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mickey

Hallo!

Wij hebben sinds zaterdag een parkietje een groen mannetje. Het is een jonkie maar hoe oud weet ik niet precies. Hij is vrij rustig maar zo nu en dat gaat hij al fluiten of zijn kooi verkennen. We zijn direct aan het oefenen met de hand in de kooi en hij reageert daar niet echt meer op, blijft gewoon rustig zitten. Gisteren zelfs met trosgierst geprobeerd dat vond hij wel interessant maar hij at er niet van. We hebben nou een stukje opgehangen in zijn kooi maar hij heeft er nog niet van gegeten. Mogelijk moet ik een stukje op de bodem leggen? Hij eet namelijk ook nog van de bodem en niet uit zijn voerbakje...

Verder laten we hem rustig zitten, we hebben nog kleine kinderen die behoorlijk kabaal kunnen maken dus hij zal flink moeten wennen. Als het niet gaat lukken in zijn eentje dan nemen we er gewoon nog één bij maar ik denk dat het wel goed komt!  :D

Iemand nog tips?

Groetjes,

Mickey  ;)


Wouter

Ze vinden het meestal heel leuk om parkietengeluidjes te horen. Op youtube kun je veel verschillende filmpjes met geluid vinden. ;)

Ik zal hem eerst even laten wennen voordat je met tam maken begint. Het is allemaal al hartstikke eng voor hem en dan komt er ook nog zon enge grote hand in de kooi. ;)

Gr. Wouter

Mickey

Hoi!

Dat heb ik al geprobeerd en daar reageert hij op maar ik vindt dat eigenlijk een beetje zielig voor hem. Dan denkt hij dat er nog ergens vriendjes zijn terwijl die er niet zijn, toch? In eerste instantie reageerde hij met fladderen op je hand maar nu blijft hij rustig zitten. Ik ben pas zondag middag begonnen met tam maken we hebben hem eerst meer dan 24 uur laten wennen aan zijn kooi...

Ik doe het trouwens nog maar 3 keer per dag, 6 keer vind ik ook te veel van het goede.

Groetjes,
Mickey

Mars

Het is in ieder geval belangrijk dat hij eerst zijn weg goed in de kooi kan vinden voor je begint. Als hij dus nog niet echt op zoek gaat naar zijn eten in de etensbakjes, dan zou ik zelf nog even wachten.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mickey

Bedankt voor de tips, ik zal rustig aan doen...  8)

Mickey

Hallo allemaal!

Toen ik zojuist thuis kwam om te eten was hij heerlijk aan het fluiten en zat op zijn voerbakje, of hij er van gegeten heeft weet ik niet. Van de trosgierst in ieder geval wel dat is duidelijk te zien. Volgens zijn andere baasje was hij al een tijdje aan het klauteren geweest...

Hij komt dus los!  ;D