Bloed aan snavel na dierenartsbezoek

Gestart door pinootje, april 20, 2009, 17:05:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinootje

Ben net bij de dierenarts geweest met Pino.
Twee maanden geleden zijn snaveltje laten knippen en nu was het weer hard nodig.
Blijkt een schimmelinfectie te zijn die ze makkelijk oplopen van vliegjes enzo.
De dierenarts dacht slim te zijn om hem wat korter te knippen maar daarbij begon het een beetje te bloeden.
Ze heeft het laten stollen en zei wel even opletten of het niet weer gaat bloeden en geniet ervan! (van Pino dan he)
Nu heb ik hem net ´praatparels´ (zijn favo snoepjes) gegeven, maar hij komt er niet eens op af terwijl hij me
normaal bijna aanvliegt als ik ze geef...
Zou ze toch niet iets schadelijks hebben gedaan en het een beetje probeert weg te schemeren? Of is Pino gewoon nog volop in de stress?
Ik hoop wat te horen...

Chicowen

De DA heeft denk ik net iets te ver geknipt, zodat hij in het leven heeft geknipt (net als bij nageltjes kan gebeuren). Hierdoor kan het wat gaan bloeden, maar als het gewoon gestold is, hoeft dat geen probleem te zijn.
Het heeft natuurlijk wel even pijn gedaan, dus daar heeft Pino gewoon nog last van.
Hij moet hier vanzelf weer minder last van krijgen en zal dan ook weer wat meer gaan eten.
Houd hem wel even goed in de gaten, want hij moet niet al te lang niks eten. ;)

Succes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Parkieten-Freak

Het kan af en toe gebeuren dat er iets teveel afgeknipt wordt maar het is niet altijd even goed te zien waar precies de grens ligt.
Dat is niet leuk maar als het bloeden gestelpt is, is het probleem in feite weer opgelost.
Ik denk niet dat je dierenarts dit "weg probeert te schemeren". Ze relativeert het ontstane "probleem" en dat mag best, het is immers geen ramp.
Pino is nu gewoon nog een beetje uit zijn doen. Valt ook niet mee voor een parkiet om zijn snavel te laten knippen. Laat hem maar lekker even rustig bijkomen, en probeer hem straks nog maar wat lekkers te geven.


pinootje

Kwam beneden voor het eten en vond bloed in zijn kooi.
Tijdens het eten op hem gelet en hij is heel erustig, lijkt of hij af en toe zijn snavel probeert af te vegen.
Net gebeld naar de DA, vroeg of hij ´gewoon´ was. En zei dat ik kwart over 7 nog eens moest bellen.
Ben erg bang dat hij doodgaat...

Caradow

Geen paniek...

De snavel is nu erg gevoelig en met het eten bestaat de kans dat het inderdaad weer open gaat. Dit heeft even de tijd nodig om goed te helen. Waar je hem goed mee kan helpen, is door zijn zaadjes alvast ene beetje te pletten tussen 2 lepes, zodat ze niet zo lastig te pellen zijn. Ook mag je nu gerust ene beetje extra trosgierst geven als troostvoer. Dit is ook zachter en makkelijker te eten.  Je kuint als hij appel lekker vind, een appel een beetje prakken of ander fruit, lekker zacht en makkelijk te eten.




pinootje

Bedankt! Heb net een appeltje klein gemaakt, normaal krijg hij altijd een vierkant stuk tussen de tralies, dat heb ik er ook even neer gehangen met daaronder en bakje met kleine stukjes, hij nipt er wel van, maar eet het nite, denk dat het pijn doet dus wacht gewoon nog even af.
Een nieuw stuk trosgierst heeft hij ook gekregen, alleen hij heeft nog niet door dat dat er hangt :P Ben benieuwd, hij gaat ook steeds naar de bodem (waar ik met kooi verschonen ook altijd wat eten strooi) en hij probeert te eten, ook gaat hij naar zijn etensbak, maar hij gaat steeds na even weer weg...

pinootje

Appel laat hij liggen, hij nipt eraan maar dat wast, hij gaat van appel naa rtrosgierst naar eten naar bodem (met eten), en weer heen en weer... Maar eten ho maar... Net heeft hij tot mijn grote verrassing wel wat gedronken, hopelijk is dat een goed teken!

Chicowen

Misschien heeft hij gewoon nog niet zo'n trek. ;)
Niet te snel stressen. ;) Volgens mij komt het helemaal goed met Pino.
Zeker als hij al wat levendiger is, is dat een goed teken.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

pinootje

Heb net even hardgelopen, kom terug en hoor dat hij heeft gegeten (Of in ieder geval een poging tot...) Maar nu lijkt het alsof het bloeden weer is begonnen... Niet heftig ofzo dus ik dnek dat ik hem maar gewoon zo laat gaan tot morgen. Slapen heeft hij alleen nog niet gedaan terwijl hij normaal vanaf een uur of half 7 allemaal korte slaapjes maakt totdat hij echt gaat slapen...
Heb je misschien nog wat om me gerust te stellen of iets waarvan je zegt je moet toch actie ondernemen?

Chicowen

Zoals ik je net al heb laten weten, niet teveel stressen om Pino. Hij eet in ieder geval weer en heeft zo te horen ook nog voldoende energie. Nogmaals, maak je niet te druk en jullie kunnen beiden zo direct gewoon gaan slapen. ;)
Morgen weer een dag en een klein beetje bloed kan er al erger uitzien dan het is he. ;)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Niet te veel druk om maken hoor. Hij gaat straks lekker slapen en dan heelt het wondje vannacht wat beter, je zult zien dat het dan morgen stukken beter is. Van een paar druppeltjes bloed gaat hij echt niet dood. (En daar heb ik ervaring mee)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pinootje

Bedankt allemaal!
Pino ziet er nu al een stuk beter uit! (Vanmorgen heb ik hem niet meer gezien vanwege school)
Hij is weer even actief als normaal (en dat is erg actief :P) Maar eten doet hij nog niet helemaal perfect.
Doet nog steeds pogingen tot, maar het gaat nog niet helemaal goed...
Hopelijk gaat dat in de loop van de dagen wat beter. HIj krijgt in ieder geval wel wat binnen lijkt het.
Ook van zijn blaadje sla eet hij, dus verhongeren zal hij niet!
En daarbij had hij een klein buikje, dus dit is een mooi dieet,
positief denken maar, bedankt voor al jullie tips en steun, hier heb ik veel aan gehad gisteravond!!

pinootje

Pino lijkt helemaal te zijn genezen, speelt weer, praat weer, slaapt weer en het belangrijkste, eet weer!
Gelukkig maar! Nogmaals iedereen bedankt voor zijn/haar hulp!