Twee valkparkieten zoeken een nieuw baasje (in Eck en Wiel)

Gestart door Parkieten-Freak, april 16, 2009, 23:12:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Hallo allen,

Op verzoek van Jolanda uit Eck en Wiel plaats ik hier haar oproep.
Het gaat over haar twee valkparkieten (Rikkie en Suus) die nieuwe huisgenoten zoeken.  :)
Heb je serieus interesse, of weet jij iemand die interesse heeft? Stuur mij dan een pb voor het telefoonnummer / emailadres van Jolanda.
Hier volgt haar berichtje:

Het gaat om Rikkie een man van bijna twee. Vanuit het nest bij ons gekomen. Het is een wildkleur. Hij is voor mijn oudste zoon superlief, laat zich koppie krauwen en zingt op twee verschillende tonen 'papegaaitje leef je nog'. Sinds hij broedrijp is, is hij in de kooi niet zo aardig. Kan dan flink bijten. Als we hem uit zichzelf uit de kooi laten komen dan is het goed. Hij is gewend om elke dag een poos los te zijn en vliegt graag een rondje.

En dan hebben we Suus een geel/grijs geparelde pop van iets meer dan een jaar. Deze hebben we nog niet zo lang geleden erbij genomen als gezelschap voor Rikkie. Ze hebben samen in een grote papegaaienkooi gezeten. Maar Rikkie zag haar niet als soortgenoot, maar als vijand. Daardoor is ze schreeuwerig als je met je hand bij haar komt. Maar ze bijt absoluut niet en stapt toch op. Ze is ook gewend om elke dag even los te zijn. En loopt liever achter je aan, dan dat ze vliegt. Als je in dezelfde ruimte bent, blijft ze op haar kooi spelen. Ga je weg dan komt ze achter je aan. Ze heeft een voorkeur voor mijn jongste zoon als die roept dan antwoordt ze direct.

Ze hebben  allebei een kooi van ongeveer  50x40x40. Die van de pop is iets kleiner, maar acceptabel omdat ze elke dag los mogen.
Ik wil per vogel met kooi 15 euro hebben. De papegaaienkooi ( jock kooi) heb ik ook nog dus iemand die liever een grotere  kooi erbij wil mag ruilen voor dezelfde prijs. Het belangrijkste voor ons is dat ze een goed tehuis krijgen anders gaan ze niet weg. En omdat  ze zo op mensen gericht zijn wil ik graag dat het huiskamervogels blijven.
Voor meer info of foto's mogen belangstellenden altijd contact opnemen.