Hoe de valkjes laten broeden?

Gestart door Milo-Pixel, april 16, 2009, 14:02:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

Binkie en Tika wil ik binnenkort laten broeden (mits ze dat zelf willen natuurlijk ;) ). Ik ben alleen nog aan het twijfelen hoe. Ik kan ze in de kooi laten broeden waar Seppe en Pixel nu in zitten, of ik kan de volière in 2en delen dmv kippengaas. Dan hebben ze dus een stuk meer ruimte, maar de rest van de vogels minder ruimte. Waar zouden jullie voor kiezen? Wat is het verstandigst?

Mars

Qua ruimte zou ik kiezen voor de grootst mogelijke ruimte, dus dan de halve voliere. Maar ik vraag me af of je dit netjes af kunt werken, scherpe puntjes zijn erg lastig denk ik..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Het afwerken wordt inderdaad lastig met kippengaas. Maar ik bedacht me net dat ik misschien iets met de roosters kan doen die erbij zitten. Dat ik die horizontaal in het midden doe, alleen moet ik dan nog even kijken hoe ik ze stevig bevestig. Daar zit niets scherps aan, en het hoort gewoon bij de volière zelf. Zullen ze zich wel op hun gemak voelen als ik ze laat broeden in een 'halve' volière? Ze zitten dan namelijk niet op ooghoogte, en kunnen niet alles overzien. Ze hebben wel veel meer ruimte, en ook de baby valkjes die er eventueel komen hebben dan ruimte zat om alles te ontdekken en een beetje te fladderen/vliegen. In de kooi kunnen ze wel alles overzien, maar hebben ze en stuk minder ruimte.

Chicowen

Persoonlijk zou ik er ook voor kiezen de voliere in 2en te delen, waardoor de valkjes meer ruimte hebben om te broeden. Dan is alleen nog de vraag hoe dat veilig gedaan kan worden, maar daar moet vast een oplossing voor zijn. ;)
En ja, dan hebben de grasjes minder ruimte, maar je voliere is ruim genoeg, dus dat is naar mijn  idee geen probleem. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Danielle

Ik zou ze zoveel mogelijk ruimte geven.
Ik zelf heb een grote kooi en mijn valkjes zijn op dit moment aan het broeden.
Bij mij hebben ze in het begin veel ruzie gehad, omdat ze het niet eens waren wie er nou ging broeden.
Er werd elke keer flink door de kooi gevlogen en ze vielen elkaar zelfs aan in de lucht.
Na het 4de eitje hebben ze het eindelijk opgelost tussen elkaar.
Maar ik denk dat het belangrijk is om de ruimte te hebben voor hun. Ook omdat je ze er waarschijnlijk veel minder uit gaat halen en ik merk dat ze hierdoor soms barsten van de energie.
Succes met het vinden van een oplossing

Groetjes Danielle