Vreemde uitstulping op de snavel van Piet

Gestart door Bullmoose, april 15, 2009, 18:14:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bullmoose

Hallo allemaal, ben al (heel) lang niet op het forum geweest, maar nu Pietje iets onder de leden heeft wil ik toch graag van jullie expertise gebruik maken.

Piet heeft aan één kan van zijn snaveltje en langwerpige uitstulping. Ik heb er aan gevoeld en het is heel hard, zoals het snaveltje zelf. Het lijkt wel wildgroei. Hieronder twee plaatjes:





Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn. Moeten we ermee naar de dierenarts of kunnen we zelf iets doen?

Parkieten-Freak

Hallo Bullmoose en welkom terug!
Ik denk dat je met Pietje even naar de dierenarts moet gaan. Hij/zij zal kijken of het om een parasitaire infectie gaat of dat de woekering een andere oorzaak heeft. Tumoren aan de snavel zijn weliswaar zeer zeldzaam, maar laat er voor alle zekerheid even naar kijken.
Laat je nog even weten wat de diagnose van de dierenarts is? Voor ons is dit ook weer leerzaam.



Bullmoose

Hallo allemaal,

De DA wist niet wat het was. Het is uiteindelijk vanzelf overgegaan en Pietje was weer helemaal gezond. Was! Het is weer terug en nu erger  :o

Hierbij een nieuwe foto. Ik hoop dat jullie dit bekend voorkomt en weet wat te doen. Pietje is verder wel oké, eet en drinkt en fladdert vrolijk rond.


Parkieten-Freak

Ik ben geen dierenarts, ik ben een leek. De aandoening van jouw parkietje valt onder de categorie "niet pluis" en gaat niet vanzelf over.
Naar welke dierenarts ben je geweest?  ??? Was het wel een dierenarts?