nieuw parkietje bij een kweker..

Gestart door parkietje__, april 12, 2009, 13:38:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietje__

heejj
ik heb een vraagje, ik krijg norm. gezien vrijdag een nieuw jong parkietje bij een kweker, maar ik ben donderdag nog geweest om de vogels te zien en het eerste jong is al uitgevlogen, maar hoe lang duurt het totdat de andere jongen ook uitvliegen, en ze zelfstandig eten?  ;) want ik wil een jong die net zelfstandig is, en die niet niet meer gevoerd moet worden.  :)
groetjes




Ingrid

Parkietjes vliegen uit wanneer ze rond 5 weken oud zijn, daarna worden ze nog enige tijd gevoerd door de ouders. Vanaf een leeftijd van 7 à 8 weken zijn ze volledig zelfstandig en kunnen ze zelf zaadjes pellen en eten. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, sommige parkietjes zijn eerder zelfstandig. Daar moet je wel van overtuigd zijn door ook te zien dat ze zelf voldoende eten. Het pellen van de zaadjes zegt niets over het daadwerkelijk eten.
Uitvliegen is dus iets anders dan zelfstandig zijn. Met uitvliegen wordt bedoeld dat het jonge parkietje het nestblok verlaat en de eerste stap zet naar zelfstandigheid buiten het nest ;)

Het antwoord op deze vraag is overigens makkelijk te vinden met de zoekfunctie: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

parkietje__

heejj
ik ben vandaag weer in de wijk geweest en zag een kweker en hoorde grasparkietjes en ik vroeg of ie misschien jongen heeft, en hij had er 3 die net uitgevlogen waren en zelfstandig konden eten, ze waren 14 dagen oud, en ik mocht er 1 hebben!  :)
Ik heb een mooi kobaltlichtblauw parkietj gekregen, tis een heel mooi beestj, ie heet tweety, dus ik heb mijn parkietj iets vroeger gekregen.
;D :D

Caradow

Nou dan is er toch iets niet in orde...
Of jij vergist je of de kweker heeft gelogen.

14 dagen.. met 14 dagen is een parkietje nog niet uitgevlogen.. ws bedoel je 14 dagen uitgevlogen? Dat zou zeker meer in de buurt komen.


Ingrid

14 dagen? Je bedoelt waarschijnlijk 14 dagen uit het blok. Je parkietje is dus ongeveer 7 weken oud :)
In ieder geval heel veel plezier met Tweety.

Tegelijk met Caradow ;)

parkietje__

14 dagen uitgevlogen bedoel ik hé. :) ;)