Poep Blijft Hangen?

Gestart door Ushuaia, augustus 22, 2005, 01:40:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ushuaia

Hallo,

Ik ben nieuw hier.
Eerst stel ik me even voor:

Ik ben Dimitri, 18 jaar, woon in Belgie en hou al een dik jaar lang verschillende geleedpotigen.
Momenteel heb ik zo'n 70 spinnen, waaronder vogelspinnen maar alsook andere tropische soorten, ook zwarte weduwes.
Ik heb ook miljoenpoten, bidsprinkhanen, tropische kakkerlakken, een schorpioen, een slang en enkele tropische kevers.
Al een week lang heb ik een jonge grasparkiet, aangezien een tamme vogel me ook leuk lijkt, in plaats van die niet-aaibare geleedpotigen  :D .
Elke dag ben ik bezig met de vogel, ik streel ze, laat ze op mijn vinger, laat ze soms losvliegen,... en hoop dat ze snel tam is, zodat ze echt speels word en gezellig op mijn schouder blijft zitten.
Soms begint ze te krijsen als ik de kooi kom, maar dat is normaal, denk ik?
wat me net opviel, is dat de poep aan haar/zijn kont blijft hangen.
Hoe komt dat en wat kan ik er aan doen?
Ik zou niet willen dat hij/zij ziek word, want dan moet ik een ander kopen en helemaal opnieuw beginnen met tam maken.

Groeten, Ush


Dick uit Aruba

Citeer...wat me net opviel, is dat de poep aan haar/zijn kont blijft hangen.
Hoe komt dat en wat kan ik er aan doen?
Ik zou niet willen dat hij/zij ziek word, want dan moet ik een ander kopen en helemaal opnieuw beginnen met tam maken...

Hoi Ushuaia,

Welkom op dit forum!

Een hele beestenboel bij jouw thuis! De kriebels lopen me over de rug!  :D

Gebruik ook eens even de zoekfunctie. Als je het woord "ontlasting" intypt, krijg je een berg resultaten. Hier enkele van deze resultaten:
Resultaat ontlasting 1
Resultaat ontlasting 2
Resultaat ontlasting 3
Resultaat ontlasting 4

Zo, je kan even vooruit.

Waar ik me wel een klein beetje zorgen over maakt Ushuaia (mooie naam trouwens) is dat je zei dat je niet wil dat je parkietje ziek wordt "...want dan moet ik een ander kopen..."

Als je parkietje ziek zou zijn of worden, dan ga je naar de dierenarts en laat je het trachten beter te maken. Je hoeft dan geen ander te kopen (ook al zijn de DA kosten hoger dan de aanschaf van een nieuw parkietje). Zo werkt dat nu eenmaal niet bij dieren. "Hij doet het niet meer, nu kopen we maar een nieuwe.", is niet de toon van een dierenvriend(in) maar van een autohandelaar. Misschien dat het zo werkt bij enkele geleedpotigen, maar zeker niet bij de niet geleedpotigen. Ik hou het er op dat je niet bedoelde zoals je het hebt geschreven.

Natuurlijk was jij al zo wijs om je parkiet uit de buurt te houden van je slang en je vogelspinnen?  ;)



Chantalleke

Hallo Ushuaia,

Met de volgende link vindt je nog wat meer informatie:
http://www.parkietenfreak.nl/a-uitwerpselen.php

Tip: Haal de poepjes die blijven vastkleven weg met een wattestaafje of watteschijfje, natgemaakt met lauwwarm water.

Ben het ook met Dick eens dat je, als jouw parkietje toch ziek blijft te zijn, je het dat kleine vogeltje verschuldigt bent om tenminste een bezoekje aan de dierenarts te doen. Maar hopelijk is dat allemaal niet nodig en heeft jouw kleine vriendje gewoon een beetje last van 'stress' door zijn verhuizing naar jou toe.

Veel sterkte in ieder geval
Chantal

Ushuaia

Hallo,

Het was natuurlijk niet zo bedoelt.
Ik bedoelde maar, 'ziek worden' = sterven.
'Ik zou niet willen dat mijn parkietje sterft', zou beter geklonken hebben  :)
Natuurlijk zou ik wel de DA een bezoekje brengen moest het nodig zijn, maar in mijn ogen waren vogeltjes gewoon niet zo sterk, en sterven ze snel, daarmee bedoel ik dat ze voor je het weet dood in hun kooitje liggen? dat dacht ik toch, correct me if i'm wrong!   ;)
En ja hoor de spinnen zitten veilig weg van Titi  :lol:

Dick uit Aruba

Ik had wel zo'n vermoeden dat je het iets anders bedoelde dan zoals je het schreef :-)

Ik hoop dat je wat aan de informatie van Chantalleke en mij heb gehad en dat je inmiddels ook weet hoe  de "zoeken" functie werkt.

Hou ons op de hoogte wat betreft de ontwikkelingen van het meest populaire kooivogeltje van Nederland. (jouw grasparkietje dus)

Dick.

Chantalleke

Vogeltjes niet sterk?? :huh: Je hebt gelijk als je denkt dat je heel snel moet handelen als een parkietje ziek blijkt te zijn. Het blijven kleine diertjes en een snelle behandeling is in dat geval letterlijk en figuurlijk van levensbelang. Maar een ziek parkietje (wel een beetje afhankelijk van de ziekte en het stadium daarvan) kan weldegelijk beter worden hoor!! ;) Houdt er wel rekening mee dat hoe langer je een bezoek aan de dierenarts uitstelt, hoe zieker je vriendje wordt en hoe moeilijker het voor een dierenarts zal worden om hem beter te kunnen maken.

Mijn eigen ventjes bleken ook ziek. De dierenarts had eigenlijk niet durven hopen dat mijn kleine Billy het zou redden. Maar door de kooi in een kamer die verwarmd was tot 26 graden te zetten, de medicijnen van de dierenarts en de goede zorgen van mijn driejarige parkiet Sjefke is Billy nu echt toch weer beter aan het worden. Twee weken geleden dachten we nog dat hij het misschien niet zou halen. Nu kletst hij de oren van ons hoofd en zet heel de kooi op stelten op zijn tijd  :D

Kortom, maak het kontje van Titi schoon met wat lauw water op een doekje en houdt goed in de gaten of er daarna geen poepjes meer blijven plakken. Als de uitwerpselen diarree-achtig blijven kun je misschien Titi toch even meenemen naar een dierenarts.

Veel plezier met je vriendje verder!

Groetjes,
Chantal

Ushuaia

Thx voor de antwoorden,
ik wou daarstraks Titi haar gaatje schoonmaken maar er hangt al niks meer aan  :D
Een opluchting dus, maar nu weet ik wat ik moet doen als het nog eens gebeurd!

Grtz, Ush