vierde parkietje???

Gestart door parkietjesbende, april 08, 2009, 20:08:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietjesbende

Beste parkietenvrienden,

Momenteel heb ik 3 lieve parkietjes niet tam maar ook niet bang.
1 vrouwtje en 2 mannetjes. Waarvan 1 mannetje al wat ouder is. 5 jaar.
De andere 2 zijn van vorig najaar. De oudste mannetje en het vrouwtje hebben elkaar absoluut gevonden.
Helaas zit het andere mannetje veel alleen ook als ze slapen zit hij alleen op een andere stok en komt dan ook niet in de buurt van de anderen. :( Mijn vraag is: kan ik beter een partner voor hem erbij kopen of zal hij nog moeten wennen aan de nieuwe parkiet?
ps mijn kooi is ruim genoeg voor een vierde.

alvast bedankt voor de reactie  :)

Wouter

Wat je waarschijnlijk ook wel met de zoekfunctie had kunnen vinden is dat het het beste is om een even aantal parkietjes te hebben.

Milo-Pixel

Welkom op het forum :)

Als je parkietje veel alleen zit, en de andere twee continu samen, kan hij zich eenzaam gaan voelen. Het beste is dan om er een vriendje bij te halen. Dan hebben ze allemaal hun eigen maatje, en zitten er niet 1 alleen ;).

parkietjesbende

Bedankt voor jullie reactie's.
Maar toch nog even een vraagje erbij...
Het nieuwe parkietje zit er net 6 dagen bij. Is het goed om er al een andere parkietje erbij te kopen of nog even te wachten?
En zal de nieuwe binden met degene die in zijn alleen zit? of is dat afwachten?

Alvast bedankt

Groetjes

Parkietjesbende

Ingrid

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om er nu eentje bij te halen. De nieuwe zit er 6 dagen bij, dat is nog vrij kort en de rangorde is toch nog niet helemaal bepaald. Wanneer je wacht, hoelang zou je dan willen wachten? Want als je over, ik noem maar wat, 2 à 3 maanden er eentje bijzet dan moeten ze opnieuw de rangorde bepalen terwijl er dan net de "rust" is gekomen.
Of de nieuwe zicht bindt met die alleen zit is afwachten, dat is echt afhankelijk van het karaktertje van beiden.
Succes met het nemen van je beslissing!


Mars

Als aanvulling:
En aangezien je nu twee mannen en 1 popje hebt, zou ik wel kiezen voor nog een popje er bij. De regel is: de geslachten in evenwicht of altijd meer mannen dan vrouwen. Maar ook drie mannen op 1 popje is niet echt wenselijk en kan toch voor concurrentie en jaloersie zorgen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

qyan

Ik zou er een parkietje bij zetten. Na het overlijden van Poppie en de uitslag van de sectie ging ik weer een vriendje voor Rica halen. Het vogeltje waar mijn oog op viel bleek echter al een maatje te hebben. Met de koppen tegen elkaar, elkaar voeren, knuffelen :-* Ik kon ze niet scheiden en er maar 1 meenemen, dus ik nam beide mee (2 popjes overigens) Rica was blij met het nieuwe vogel gezelschap, maar was nog steeds alleen. 2 weken daarna ben ik bewust op zoek gegaan naar een iets ouder parkietje om er zeker van te zijn dat dat een mannetje zou zijn. Rica en Aadje waren meteen de beste maatjes. Binnen een kwartier begon Rica Aadje te verzorgen en te voeren en die 2 waren meteen onafscheidelijk en het is heerlijk om naar te kijken, wat een verschil! Gek genoeg wille beide popjes niets van de mannen weten en willen de mannen ook niets van de popjes weten :P

helena22

Hey was even benieuwd of je nog steeds op zoek was naar een vrouwlijk grasparkiet?

zo ja lees mijn topic: grasparkiet zoekt soortgenoten en woonplaats