Temperatuur moet dalen...

Gestart door Tine, april 07, 2009, 09:27:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tine

Hallo iedereen,

Phoenix mijn parkiet doet het erg goed in haar kooitje, en de temperatuur in huis heeft nooit de 18°C onderschreden (wel overschreden als ik het zelf te koud had, ze staat in de living).

Nu, mijn verwarming is kapot zeg maar (hele situatie) en de temperatuur moet daardoor op 15°C staan. Ik ben echter als de dood dat dit te koud is voor Phoenix, voor mij is het dit alleszins  :(

Mijn vragen:
- Kan een parkietje bij 15°C goed leven?
- Ik heb gelezen dat er geen temperatuursschommelingen mogen zijn, mag ik dan als de verwarming terug werkt deze niet aflaten op 15°C als ik weg ben en verhogen tot 20°C als ik thuis ben?
- Zal ik een fleece dekentje over haar kooi leggen? Ik heb dit met de zoekfunctie over temperatuur gevonden dat iemand dit deed, maar ik doe een gewoon gordijn over de kooi, is een fleece dekentje beter voor hen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

Groetjes,
Tine

Nancy.

Hey Tine

Een temperatuur schommeling is inderdaad niet goed, dat heb ook ik persoonlijk ondervonden. Hier was het wel de hele dag door dat het schommelde, van 18 graden als de verwarming aan ging naar 22 graden als de verwarming uit ging. En dat was absoluut niet goed.

15 graden, daar kan een parkietje prima in leven, ze passen zich daar netjes naar aan, dat is geen probleem.
Er zijn nog mensen die de verwarming op 15 zetten als ze gaan slapen of weg zijn, en daarna naar 18 à 19 graden brengen. Op zich denk ik dat het niet echt een probleem is omdat de temp niet de hele dag door schommeld.
En omdat het geleidelijk naar beneden of naar boven gaat.

Echter ik persoonlijk kies voor een vaste temperatuur.  ;)


Mensen kiezen soms voor een fleece dekentje dit omdat deze meer warmte heeft een vasthoud dan een andere doek ;)

Vele groetjes

Moppers

Zorg er wel voor dat er nog genoeg ventilatie mogelijk is. Fleece ademt niet goed, dus als je de kooi volledig inpakt komt er niet genoeg verse lucht de kooi in. Laat dus her en der wat spleetjes open.

Tine

Ok, bedankt voor de tips! Ik wil gewoon niet dat Phoenix verkouden wordt, want mijn neus begint te lopen bij 15°C :)

Ik zal de verwarming dan op 15°C laten staan zodat er geen schommelingen zijn, en zelf een trui aandoen als ik het te kou heb, het is nu toch lente en dat bespaart nog op verwarming ook.  ;D
Hebben de parkietjes snachts niet liever wat warmer? Of zal ik het fleece dekentje er dan aflaten, zodat ook snachts de temperatuur 15°C blijft? Ik denk als ik er een fleeceke overleg dat het immers warmer zal worden eronder dan 15°C.

roha

Je kan evt. ook een lekkere warme kruik naast de kooi leggen en dan het dekentje er over, zodat die warmte wat kan blijven hangen. wel zorgen voor ventilatie zoals gezegd.

Ik heb zelf een keer met hartje winter de cv ketel kapot gehad en kon de temperatuur 's nachts nog wel veel lager worden dan 15 graden.
We hebben toen maar met 2 ventilatorkachteltjes (werken op stroom)in de woonkamer geplaatst, om een constante temperatuur te behouden.