Parkieten zoeken nieuwe familie (Nijmegen) - uitgebreid

Gestart door janapark, april 03, 2009, 10:27:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

janapark

Hallo,

Horus en Kheipri (zie foto) zoeken een nieuwe familie. Ze zijn 2 en 3 jaar oud.
We gaan emigreren en kunnen hun helaas niet meenemen : (

Mocht iemand hun willen adopteren, horen we dat graag.

Groeten,
Jana

Edit://de parkietjes zijn woonachtig in Nijmegen.
Gr PF


[verwijderd door de beheerder]

Mars

Op de foto is de groene ook nog erg jong, ik neem aan dat dat een popje is en inmiddels een bruine neusdop heeft?
Dat kan handig zijn om te weten of het om een man en een vrouw gaat of..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

janapark

De groene Kheiphri is een vrouwen de blauwe Horus is een man.

Wouter

Wanneer gaan jullie emigreren? Ik ben ook woonachtig in nijmegen... Maar ik denk niet dat mijn moeder het goed vindt. 1 parkietje zou nog wel mogen. Heel misschien kan ik ze wel een tijdelijke opvang geven.

janapark

#4
Omdat ik erg graag wil dat Horus en Khephri goed terecht komen zal ik nog iets uitgebreider zijn.



Horus en Khephri zijn onafscheidelijk. Ik wil ze daarom niet apart plaatsen. Ik wil ook liever niet dat zij in een volière worden opgenomen. Dit omdat Horus een beetje angstig is. Horus en Khephri zijn (nog) niet handtam. Ze zijn wel erg lief voor elkaar. Ze kunnen zeker wat gezelligheid in huis brengen met hun leuke geluidjes. Iemand met veel geduld zal ze mogelijk ook nog wel tam kunnen maken.



Horus en Khephri wonen samen in een mooie ruime kooi (helemaal wit uitgevoerd) van ferplast (Voor wie interesse heeft : Ibiza open; http://www.ferplast.com/scheda_prodotto_eng.php/prodotto=/id_menu=0301010124/frm_pagina=3 )

Degene die voor Horus en Khephri wil gaan zorgen krijgt deze kooi erbij (de kooi is nog geen jaar oud)



Omdat we in mei Nederland al zullen verlaten zijn we met redelijke spoed op zoek naar een nieuwe familie voor onze twee parkietjes. Je krijgt dus hun kooi en alle toebehoren erbij. We zijn op zoek naar echte parkietenliefhebbers. En waar anders dan hier, hopen wij die te vinden?

Voor ons staat voorop dat Horus en Khephri een goed nieuw thuis krijgen!


samengevoegd met reeds bestaande topic. Het heeft geen zin om een nieuw topic te openen wanneer het gaat om een uitbreiding van het vorige bericht. Caradow

Chantalleke

Na een afwezigheid van 1,5 jaar (shame on me  :-[) log ik nu toch weer eens in.
Toen Jana me vertelde dat ze teruggaat naar haar geboorteland, werd ik daar best even stil van. Vrij snel realiseerde ik me dat Horus en Khephri niet met haar mee kunnen. Ze vroeg me dan ook of ik wist hoe zij een goed nieuw thuis kon vinden voor deze twee lieve schatjes. Ik dacht direct aan Parkietenfreak.

Horus en Kheprhi hebben altijd bij ons gelogeerd wanneer Jana op familiebezoek ging. Gemiddeld 5-6 weken waren ze dan bij ons. Het gaat me dan ook aan het hart dat er een goed baasje wordt gevonden. Ik ben het met Jana eens dat deze twee vogeltjes echt niet van elkaar gescheiden kunnen worden.
Horus is een beetje een bang vogeltje. Hij voelt zich zekerder met soortgenootjes om zich heen, maar zou zeker weten niet zonder zijn Khephri kunnen.
Khephri is een een nieuwsgierig dametje met een eigen willetje. Ze zijn beide niet handtam, maar na een logeerpartij van 5 weken bij ons, kwam Khephri toch wel nieuwsgierig kijken naar ' de hand en durfde ze er zelfs wel eens op te zitten. Ik weet dus zeker dat ze nog wel tam te maken zijn door iemand die een flinke dosis geduld heeft.
Wanneer je bij de kooi gaat zitten en zachtjes tegen ze praat reageren ze daar ook heel goed op. Je zult dus eerst hun vertrouwen moeten winnen, maar dan weet ik zeker dat ze je hart stelen.

Het is dat we zelf al twee druktemakertjes hebben, anders had ik ze zeker zelf opgevangen. Maar zo is de situatie nu eenmaal niet, en 4 parkietjes is voor ons gewoon te veel.
Ik hoop echt zo dat er een echte parkietenliefhebber is die deze twee pietjes een fijn thuis wil geven, want ze verdienen het gewoon.

Groetjes,
Chantal

Parkieten-Freak

Horus en Kheipri hebben inmiddels een nieuw huisje gevonden! :)
Op verzoek van Jana sluiten we dit topic.
Jana, namens alle forumleden wensen ik jullie een heel goede reis en alle goeds voor de toekomst!