grasparkiet gezocht

Gestart door doe, april 02, 2009, 11:38:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

doe

Ik ben op zoek naar een maatje voor mijn grasparkiet (man, 5 jaar).
Liefst ook een man want ik wil er niet mee kweken. Leeftijd maakt niet uit, een vogel een goed tehuis geven vind ik het belangrijkst.
Graag wil ik dat hij al enigzins tam is aangezien hij elke dag zal meegaan naar de buitenvoliere en mee onder de douche etc. Mijn parkiet eet harisson pellets met X-travital/eivoer etc. en is goed gezond.
Mijn vorige parkiet is 3 weken geleden overleden, sectie wees uit dat hij chronisch nierfalen had ( met onbekende oorzaak), geen besmettelijke ziektes.
Ik ben tegen het kopen van dieren in een winkel vandaar dat ik het via deze weg probeer. Ik merk dat hij zijn maatje erg mist ook al krijgt hij van mij veel aandacht.

Wie zoekt een goed tehuis voor een eenzame tamme grasparkiet en maakt hiermee de mijne weer gelukkig!!
Ik woon in omgeving Utrecht.




Nancy.

Hey Doe

Welkom op het fourm

Kijk eens op onderstaande link, misschien is dit wel iets voor jou  ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=13317.80

Veel succes
Vele groetjes

doe

bedankt. ik heb ze meteen gebeld. ze konden me helaas geen informatie geven over tamme en niet tamme vogeltjes en de tamme van jouw link stonden op de site niet meer in de lijst , helaas.
misschien dat ik er dit weekend toch maar even heen rij dan als ik geen andere reacties krijg.

Yvette_Elmo

Ik weet niet of je inmiddels al een parkietje hebt gevonden, maar... ik ben al zeven jaar in het bezit van een Engelse grasparkiet, Elmo. Voorheen was ik in de gelegenheid hem alle aandacht te geven die hij verdient waardoor hij onder andere kan praten en rideltjes kan nafluiten. Vorige jaar oktober is mijn dochter geboren en met haar komst is er veel veranderd en kan ik Elmo niet de aandacht gegeven die hij voorheen wel kreeg.

Mocht je interesse hebben hoor ik dan van je?

Smeetjuh1990

#4
http://link.marktplaats.nl/248477220

Vandaag ben ik bij dit adres geweest om een parkietje uit te zoeken. Ontzettend aardige mensen! Het is ook in Utrecht en ze zorgen ontzettend goed voor de vogeltjes. Ik heb zelf ook nog filmpjes van de vogels gemaakt en foto's.
Misschien dat een idee voor je?

Wij staan niet achter handgevoerde parkietjes met het doel tamme parkietjes te krijgen! Handopfok om medische redenen of andere dringende redenen (oa uitgestoten, overlijden ouders) is alleen dan noodzakelijk. Gr. Ingrid