paar vraagjes..

Gestart door Domi, april 01, 2009, 13:45:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Domi

Heey ik vroeg me nou af welke bodembedekking nou het beste is wat in het ene verhaaltje lees ik dat er in schelpenzand ijzer zit :o en dat er al parkietjes dood zijn gegaan aan dit :( En dat met houtsnippers je parkietje ontstoken ogen van kan krijgen(dit las ik op een site ergens)
Dus welke bodembedekking gebruiken jullie of vinden jullie nou het best? :-[
En me 2de vraag was:
Als je grind moet geven moet dat in een apart bakje(behalve als je schelpenzand hebt) maar zet je dat dan op de bodem of hang je het naast het gewone voer? Je kan het ook door het voer mengen zeggen mensen maar ik las dat het vestandiger is om in een apart bakje te doen.

Ik hoop dat jullie het weten :)
Gr dominique

hillie

Ik denk dat voor ieder verschillend is, ik zelf gebruik schelpenzand en heb nergens last van hoor.
En dat andere houtsnippers gebruiken is eerder omdat minder troep geeft en niet zo stuift.
maar dat is ieder voor zich.
maar dat parkieten blind worden van schelpenzand heb ik nog nooit van gehoord en net zo min dat ze ontstoken ogen krijgen van houtsnippers.
Dus je moet de keuze zelf maken denk ik.

Caradow

Welke bodembedekker het fijnste is en welke voor en nadelen er aan zitten enz is met de zoekfunctie ook allemaal te vinden. Deze onderwerpen zijn al ruimschoots aan bod geweest. Hier gaat een slotje op...

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search2