Aefi opgenomen bij de VA

Gestart door Tjipie lover, maart 31, 2009, 21:00:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

En bij de reacties van Roha en Nancy sluit ik me aan.  :)

Pellets zijn helemaal "in" en deze voeding wordt een beetje opgevoerd als zijnde een wondermiddel, maar dat is niet zo.
Het is wel zo dat vogels ziek worden van slecht, eenzijdig voedsel. Pellets bevatten in principe alle noodzakelijke voedingsstoffen en dat is prima.
Een goed zaadmengsel geven en elke dag wat groenten, groenvoer en/of vers fruit is ook prima hoor! En helemaal als je af en toe wat koolhydraatrijk voedsel zoals een stukje brood, een paar korrels rijst etc erbij geeft! ;)


Marcus

Mocht je tot overstappen op pellets, dan zou je het zaadmengsel altijd nog als een soort van snack kunnen gebruiken. Je vogels blijven het lekker vinden en zo voorkom je ook nog eens dat je ze de ongezonde snoepstokken gaat geven.

Nancy.

Citaat van: Marcus op april 02, 2009, 07:54:04
Mocht je tot overstappen op pellets, dan zou je het zaadmengsel altijd nog als een soort van snack kunnen gebruiken. Je vogels blijven het lekker vinden en zo voorkom je ook nog eens dat je ze de ongezonde snoepstokken gaat geven.

Dit gaat nu wel even off topic

Maar het is niet omdat iemand de keuze maak zijn parkietjes zaadjes te geven, dat die persoon ook snoepstokken aan zijn/haar vogeltjes geeft.
Mijn diertjes krijgen hier ook zaadjes, maar zij hebben nog nooit snoepstok gekregen, er zijn veel betere en gezondere snacks om aan je parkietje te geven. En dat zal ook zo zijn bij Ank.
Ook bij haar krijgen de diertjes zaadjes met gezonde snacks zoals fruit en groente enz....

On-topic

@ Ank
Heb je al nieuw van  je lieverdje?

Sterkte meid

Vele groetjes

Tjipie lover

hallo allemaal.
ik heb haar vanochtend mogen ophalen :D
moet haar 2 x daags 1 druppel Baytrill geven.
vanochtend toen ik belde zei de VA dat ze nog steeds maar 37 gram was.
maar toen ik er kwam zei hij dat net nadat hij had opgehangen te horen kreeg dat ze toch 1 gram was aangekomen :D, dus de Baytrill slaat al aan.
Alleen is het nog niet duidelijk hoe dit gaat lopen, dus afwachten.
de rekening is lager uitgevallen dan ze eerst zeiden :D
hij heeft mij behoorlijk gematst, heb vele dingen niet hoeven betalen.

Groeten Ank

Chicowen

Ow wat fijn! Dat is in ieder geval iets! Nog even afwachten voor de rest, maar dit klinkt goed! ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

roha

wat een goed nieuws, Ank!!

Ik wens Aefi nog beterschap en sterkte voor jullie allebei.

Mars

Is het niet netter om die pelletsdiscussie even in het discussiedraadje van wel of niet pellets geven te houden? Nu komen alleen de zaadvoorstanders aan het woord en ik kan me voorstellen dat mijn bijdrage dan weer 'te veel' is.

Ik bedoel: dat er voor en tegenstanders zijn, dat is nu wel duidelijk. Als voorstander kan ik nu weer opvoeren dat mijn vogels beter in de veren zijn gaan zitten en kleuren feller zijn geworden, dat lijkt mij toch een gezond teken! En ook ik gaf afgemeten XtraVital en groente en fruit.
Pellets geven is inderdaad een trend, maar dat wil niet zeggen dat het een slechte trend is. Zeker voor mensen met meerdere vogels (en daar valt Ank zeker onder), kun je er heel goed voor zorgen dat er niet gesnackt kan worden. Heb je een vogel, dan kun je heel goed in de gaten houden of hij van alles wel wat eet. Heb je meerdere dan zul jij niet weten of er eentje snackt.

Daarnaast is er ook nog sprake van het gebruik van gifstoffen op zaad, lijkt me ook niet erg gezond in grote hoeveelheden.

Vogelartsen hebben geconstateerd dat 90-95% van de ziektes bij vogels als gevolg van slechte voeding komen. Dus je kunt het een trend noemen, maar trends zijn niet altijd slecht. Het kunnen ook nieuwe inzichten zijn...


Ank, Gelukkig zijn ze bij deze dierenartsenpraktijk altijd erg aardig met de rekening, daar boffen we mee!
Heel veel sterkte, houd ons op de hoogte!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

We stoppen in dit topic de discussie pellets/zaadmengsel.

@ all:(inclusief mezelf)  :P
On topic maar weer!


Tjipie lover

Hallo mensen.
Echt even wennen hoor dat Baytrill geven, had ik nog nooit eerder gedaan.
Maar dat zal naarmate wel steeds beter gaan!!
Heb der daarna even beloond met een stukje aardbei :D
Haar ontlasting lijkt weer wat de goede kant uit te gaan.
Verder was ze heel vrolijk vandaag, veel praten - want ze hoort de anderen die in hun kamer zitten.
Heb haar nog apart hier bij me in de woonkamer, kan ik haar in de gaten houden.


Groeten Ank.


Idske

Hoi Ank,

Goed om te lezen!  ;D Succes met het geven van de baytrill, dat gaat je vast lukken!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

roha

Offtopic: Ik wilde Mars een PB doen, maar haar box zit vol.
Mars, ik ben een pellets-voorstander, hoor !! ;)

hillie

Nou gelukkig gaat het weer wat beter met Aefi.
Sterkte met met het medicijn geven, dat is zeker een hele klus met zulke eigenwijze parkietjes.

Mars

Hoe gaat het nu Ank?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Tjipie lover

Ja nog steeds wel goed, ze was gisteravond toen ik haar ging wegen 38 gram nog - ga der op hetzelfde tijdstip weer wegen vanaaf!!
De 2e x Baytrill ging al wat gemakkelijker :D
Haar ontlasting word weer wat normaler heb ik het idee.
Ze kletst nog steeds tegen de anderen, die in de andere kamer zitten - heeft zo nu en dan even gekke paar minuten, lekker fladderen in de kooi.
Dan poetst ze zichzelf weer eens even of zit lekker te kijken wat ik aan het doen ben.
Hopenlijk vanaaf een grammetje erbij, dat zou geweldig zijn.
Heeft naar wat ik heb gezien ook aardig goed gegeten :D

Groeten Ank.

roha

Oow fijn zeg Ank, dat klinkt echt positief!!  ;D
inderdaad hopen dat ze weer is aangekomen.

Chicowen

snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sonja

Hoi Ank,

Dat lijkt de goede kant op te gaan, ik ben blij voor je! :)
Hopelijk gaat het steeds een beetje beter.

Veel sterkte en beterschap voor je lieverdje.

Groetjes, Sonja.

Tjipie lover

Hihi ze eet joh echt super gewoon, alsof der leven ervan afhangt - wat ook inderdaad zo is.
Aardbei eet ze ook heerlijk van :D

Liefs Ank

Nancy.

Hey Ank

Super dat het weer  beter gaat met je lieverdje en dat ze weer goed eet  ;D


Vele groetjes

Sonja

Hoi Ank,

Fijn om zulke positieve berichten te lezen! :)

Ik hoop dat het zo blijft doorgaan.

Groetjes, Sonja.