Ukkie in de ziekenboeg...

Gestart door Caradow, april 03, 2009, 21:08:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

En alsof het hier ook niet ophoud...

Gistermiddag leek Ukkie niet in orde. Hij zat wel erg bol te slapen en ook als hij  gevlogen had en ging zitten, ontplofte zijn verenpak gelijk weer..

Hij was vreselijk onrustig, vloog ons steeds achterna alsof hij iets wilde..
Dit doet hij ook altijd als hij fruit wil, als de voerbak leeg is of als het bedtijd is.
Maar nu hield hij niet op en we kwamen er niet achter wat hij nu wilde.

Sinds 2 dagen waren we met de Fungizone kuur gestopt, wat betekend dat ze weer gewone pellets kregen, in plaats van een prakje. Hele pellets zijn hard, prakje is zacht voedsel.
Ukkie is gewogen en was 1 a 2 gram lichter dan normaal. Niet schokkend maar toch..
Maar goed, ik kreeg het idee dat meneer ook amper gegeten had, dus extra prakje voor hem gemaakt waar hij wel van heeft zitten eten.

Ries is de hele nacht op gebleven om hem in de gaten te houden...

Vanmorgen zat hij er nog steeds niet goed bij. Hij wilde wederom niet eten, toen hij zijn pellets kreeg, dus heb ik maar weer eneprakje gemaakt. Hier heeft hij wel weer van gegeten.
Zijn poepjes zagen er niet lekker uit. erg klein en groen (pelletpoepjes zijn bruin)
Ook vond ik vanmorgen sporen van braaksel, onbekend van wie en van wanneer, maar ws van Ukkie.

Na een telefoontje met de arts, hebben we Ukkie meteen langs gebracht om 9 uur.

Om 12 uur contact gehad met de arts, Ukkie zat er behoorlijk levendig bij, maar hij had niet gegeten. Ze wilde hem deze middag nog houden, om te observeren en onderzoeken.

Eind van de middag zijn we langs gegaan. Ukkie zat net te eten. Hij zat er al met al toch wel wat beter bij dan hier thuis, maar duidelijk niet fit. Volgens de VA at hij wel goed zelf, maar niet al te veel. Ook zijn poepjes zijn erg klein en erg droog, deze heeft ze ook niet kunnen onderzoeken. Ze heeft nog niets kunnen vinden, wat er aan de hand is maar het lijkt erop dat zijn kropje geirriteerd is. Dit KAN komen door de medicijnen of door iets anders waar hij aan geknaagd heeft. Dat laatste is hier in huis vrij onwaarschijnlijk. Omdat er niet duidelijk is wat er nu aan de hand is en ze ook nog niet verder heeft kunnen kijken, blijft Ukkie dit weekend in observatie. Zo kan ze hem goed in de gaten houden, ontlasting opvangen als er een geschikte hoop valt en proberen of hij inderdaad zacht voedsel makkelijker eet dan wat harder.

Voor het weekend geld geen bericht, goed bericht... De VA belt mij indien er iets bijzonders is. Anders kan ik zelf maandag bellen hoe het dan gaat..

Al met al lijkt het niet al te ernstig, maar we moeten even het weekend verder afwachten. Als het inderdaad irritatie van de krop is, dan zal dit vanzelf ook beter worden, maar hij moet wel voldoende voeding binnen gaan krijgen.

We wachten het af.... En de voliere hier thuis is nu wel erg leeg.. met maar 2 parkietjes erin...

Nancy.

Hey Renate

De irriitatie zou wel kunnen verklaren waarom ukkie liever de prakjes at dan de gewone pellets. ;)
zachte voeding(prakjes) zal minder pijn( minder irritatie, last) geven om te eten dan de hardere pellets.

Verder kan ik alleen nog maar zeggen dat we hier blijven mee duimen en hopen, dat je lieverdje snel weer gezond thuis kan zijn

Veel beterschap voor Ukkie
Veel sterkte voor jou

Vele groetjes

Ingrid

Conform de forumregels topic opgeschoond. Steunbetuigingen kunnen via pb gegeven worden.

Caradow

Ukkie is weer thuis.

Ukkie heeft het heel gezellig gehad in het weekend bij de VA, eet als een dokwerker en is gezond verklaard.
Hij is nu sinds 1 uur vanmiddag thuis, waar hij werd besprongen door Moppie (nog nooit Moppie zo enthousiast gezien). Hij eet goed, zit nauwelijks bol, maar is nog wel wat onwennig. Maar ook dat komt weer helemaal goed.

Uiteindelijk zou de diagnose gesteld zijn op een geirriteerde krop, wat vanzelf weer wegtrekt onder een tijdelijk dieet van zachter voedsel...

Bedankt allemaal voor het meedenken en meeleven. Ik gooi hier nu een slotje op :)