Instanties die adoptieparkietjes aanbieden

Gestart door Kyrenna, maart 30, 2009, 22:44:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kyrenna

Naar aanleiding van een vraag in het Haagse dierenambulance-topic open ik dit nieuwe draadje. Er werd gevraagd naar een soortgelijk initiatief in andere regio's, en omdat de discussie daarover eigenlijk niet in die draad thuishoort, maar ik het wel een ontzettend goed initiatief vind:

post hier contactinfo van niet-commerciële instanties (vogelopvangen, dierenambulances, asiels) die relatief regelmatig parkieten aanbieden/plaatsen.

Mijn persoonlijke ervaring (regio Amsterdam/provincie Utrecht) is namelijk dat ze dat amper doen, omdat áls er al vogels worden opgevangen dat gebeurt in ruime buitenvolières waar ze een dusdanig prima leventje hebben dat ze niet meer bij particulieren geplaatst worden. Ik ben dus heel nieuwsgierig naar eventuele andere instanties :)

myrthe

Super, ik wou eenzelfde soort topic openen maar is dus niet meer nodig  :P

Ik heb inmiddels 2 vogelasiels gebeld, de dierenambulance én een asiel en tot nu toe nog niet gelukt. Ik woon in Drenthe.

Piknikki

#2
Ik had een maand geleden een oproepje op Marktplaats gezet, omdat ik graag een parkietje wilde adopteren.
Toen kreeg ik een mailtje van een meneer die bij een kinderboerderij werkt (in regio Maastricht). Hij zei dat ze er heel veel parkietjes hadden die stonden te trappelen voor een nieuw huisje. Zodoende heeft hij mij een parkietje gebracht, en ik hoefde zelfs niks te betalen. :)

En ik wilde ook nog even toevoegen:
Ga er niet vanuit dat ze in asielen/opvancentra/kinderboerderijen jonge parkietjes uit het blok hebben. Veel dieren zijn al een aantal jaartjes oud, en zitten gewoon te wachten op een gezellig en veilig huisje. Je weet nooit wat de beestjes allemaal hebben meegemaakt, en het is wel zo verstandig om zo'n parkietje te laten onderzoeken op ziektes. Zo kun je een geadopteerd parkietje een mooie oude dag geven, en misschien kun je het parkietje ook nog wat bijleren - een kunstje of een paar woordjes. ;)

Kyrenna

Heb je een adres/contactinfo van die kinderboerderij?

Piknikki

#4
Van de kinderboerderij heb ik geen contactinfo, maar ik heb je via PB z'n e-mail gestuurd. Dan zou je het hem kunnen vragen als je geïnteresserd bent. Het leek me namelijk niet de bedoeling dat ik iemands e-mail zomaar zou posten. Als meerdere mensen uit omgeving midden/zuid Limburg geïnteresseerd zijn - stuur me maar een PB'tje. :)

Moppers

Ik kreeg ooit deze lijst als tip: http://www.vogelopvang.com/vogelasielen.html
Er staan ook asielen tussen die alleen wilde vogels opvangen, maar het is in ieder geval iets om mee te beginnen. Via deze lijst kwam ik zelf ook bij DA Den Haag terecht.