eerste nestje van mijn valkjes Izzie&Spikey

Gestart door Danielle, maart 29, 2009, 11:11:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

Hallo allemaal,
Ik weet dat dit een grasparkietenforum is, maar toch zou ik graag hier willen schrijven hoe het eerste nestje van mijn twee valkjes Izzie & Spikey gaat verlopen.
Gister heb ik in de namiddag het blok opgehangen. Ze hebben gisteren de buitenkant al goed bekeken en naar binnen gekeken. Vandaag zitten ze al de hele ochtend in het blok. Izzie het vrouwtje zit er nu al een paar uur in, om alle beukensnippers goed neer te leggen. Spikey het mannetje gaat af en toe naar binnen om te kijken hoe alles gaat.
Ik ben echt benieuwd hoe snel het eerste eitje gaat komen en of ze bevrucht gaan zijn.

Groetjes Danielle

Wouter

Wat leuk, nu kan het eindelijk! En ze zijn zo te horen goed geinteresseerd! ;D Veel succes. Ik gun het je van harte! ;D

Danielle

Dank je wel Wouter  :) .

Ze zijn nog steeds erg druk bezig met het inspecteren van het blok. Het heeft een enorme aantrekkingskracht op hen.
Ik heb ze een keer zien paren. Verder nog niet, maar misschien doen ze het als ik niet kijk  :P .

Ik heb een blog geopend waar ik alles bij ga houden. Hier kunnen jullie natuurlijk altijd op kijken, als jullie willen. Mijn vriend heeft een constructie gebouwd dat we video opnames kunnen maken in het blok. Op deze site zal ik regelmatig een filmpje (en foto's) plaatsen.

Dus voor de geïnteresseerde:
Klik op de link in mijn handtekening.

Groetjes Danielle

Mars

Leuk hoor, Daniëlle!
We gaan het vol spanning volgen!

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel


Danielle

Na 1,5 week het blok inspecteren en vele paringen later........

Het 1ste eitje van Izzie & Spikey  ;D

Ze zijn nu nog erg onrustig. Ik hoop dat ze het broeden goed op gaan pakken. Op dit moment mag Spikey (mannetje) er nog niet bij en jaagt Izzie hem constant weg. Het is dus nog niet rustig in het blok.
Even ter info: bij valkparkieten broeden zowel het mannetje als het vrouwtje. Het mannetje meestal overdag en het vrouwtje 's nachts.
Ze moeten nog even aan hun rol wennen.

Oh wat is dit spannend. Ik zit helemaal te trillen van blijheid. Net een klein kind voel ik me  :P

Parkieten-Freak

#6
Ik kan me helemaal voorstellen dat het erg spannend is allemaal Danielle.
Zoals je misschien weet worden er op dit moment op het forum wat veranderingen doorgevoerd t.a.v. weblog-achtige verslagen.
Veelal ontaarden deze topics in een soort slowchat en dat is niet de bedoeling.
Binnenkort hopen we hiervoor een oplossing aan te kunnen bieden, maar het is even niet anders.
Het is niet leuk voor je, ik weet het, maar we gaan dit topic sluiten.
Hou het forum dus even goed in de gaten, mogelijk kun je op een later tijdstip alsnog een nieuw topic openen.