waar zet ik mijn kooi?

Gestart door parkietje2550, maart 29, 2009, 10:28:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietje2550

hallo allemaal!...
Ik ga een parkietje nemen. ik heb al een kooi maar ik weet alleen niet waar ik hem moet zetten.
hij is heel groot en ik neem maar 1 parkiet. Ik wil de kooi eigenlijk in mijn kamer maar volgens mijn opa kan je hem beter beneden zetten want dan ziet hij andere mensen.
kan een parkietje alleen?(als je hem veel aandacht geeft natuurlijk) en kan hij in mijn kamer??
groetjes Bianca.

Chicowen

Een parkietje kan best alleen, wanneer hij heel veel aandacht krijgt.
Een parkietje kan op je kamer, maar dan zou ik wel voor 2 parkietjes kiezen of het advies van je opa opvolgen. Wanneer je parkietje beneden staat heeft hij veel meer aanspraak en veel meer aandacht van alle mensen die er rondlopen. Het is dan natuurlijk wel belangrijk dat hij daar wel ook los mag vliegen. ;)
Het antwoord op je vragen had je ook kunnen vinden met behulp van de zoekfunctie. Probeer die volgende keer eerst te gebruiken, want veel vragen zijn al op het forum beantwoord. ;)
Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Lukas

hey

ik heb eerst mijn parkietje ook een tijdje op mijn kamer gezet maar het bleek dat hij het echt wel niet leuk vond
op je kamer zijn er niet veel mensen die eens een praatje maken met je parkietje en voor de algemene gezondheid is het toch wel beter dat hij beneden staat, je kamer verlucht je namelijk niet zo veel
neem er dan ook nog eens bij dat het wel zou kunnen dat je parkietje je om 6 uur 's morgens wakker kwettert, en een parkietje laat je niet zo gemakkelijk zwijgen
ik opteer dus voor het zetten van de kooi beneden, liefst niet in de vlakke zon, hoog genoeg zodat je parkietje alles kan overzien (mijn kooi hangt stevig vast aan de muur in de keuken)
men zegt vaak dat je je parkietje best niet in de keuken zet vanwege de giftige stoffen maar wanneer de keuken echt de meest drukke plaats is zet je hem beter daar
bedenk wel dat je beter een kruimeldief koopt (een kleine stofzuiger die je in je hand kan nemen) want een parkietje kan soms echt wel heel veel vuiligheid maken
en je wil toch zeker niet dat dat alles op je bord terechtkomt
natuurlijk kan je een parkietje alleen houden maar dan moet je hem wel de nodige aandacht geven

verder nog veel plezier met je parkietje
groetjes Lukas

Sonja

Hoi Lukas,

Het is echt af te raden om je vogeltje in de keuken te zetten, de gezondheid van je kleine vriendje zal daaronder te lijden hebben.
Je geeft zelf al aan dat er in de keuken giftige dampen zijn, en daar zet je je parkietje dus beter niet neer.

Zie bijvoorbeeld dit topic:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=2882.0

Beter een ander plaatsje zoeken dus.

Groetjes, Sonja.