Bij pellets ook eivoer verstrekken tijdens broeden?

Gestart door Danielle, maart 23, 2009, 21:01:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

Ik heb even een vraagje.
Ws hang ik dit weekend een blok op mijn valkjes, als ze goed uit de rui zijn.
Ze krijgen van mij pellets van Harrison. Moet ik tijdens de kweek dan ook nog extra eivoer verstrekken?
Groente/fruit en brood eten ze verder goed.

Groetjes Danielle

Chicowen

Ik heb het wel gedaan. Chico at er wel van, Pucky niet. Ook een inschatting die ze zelf een beetje maken denk ik. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Danielle

Dank je wel voor het snelle antwoord.
Dan geef ik het inderdaad ook bij.
Ik dacht ik vraag het even na, wist niet meer of ze hier teveel van binnen konden krijgen.
Ik ga jullie op de hoogte houden, zodra het zover is  ;) .

Groetjes Danielle

Chicowen

Ze kunnen hier wel teveel van binnen krijgen, maar tijdens het broeden kunnen ze ook wel wat meer gebruiken. ;)
Ik gaf ze zelf 1 a 2x per week 1 theelepeltje, maar ze aten het niet op.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

In principe hoef je niets extra te geven als ze op de Harrisons zitten.
Ik heb daar ook al eens navraag bij gedaan bij mijn VA. Kalk en eivoer zit voldoende in de pellets verwerkt.
Ik weet niet welke Harries je geeft, maar je zou de High Potency kunnen geven (mijn VA adviseerd deze standaard voor parkieten, tov de Adult Lifetime) Ook dagelijks een drupje palmnootolie is goed.

Mars

In ieder geval de High Potency geven, zoals Cara al zegt.
Verder zou ik het gewoon aanbieden, bij mij wilde beide dames er niet van eten, maar beter aanbieden dan niet.

Er zal vast voldoende in Harrison zitten, maar dan voor normaal gebruik, tijdens broeden neemt het gebruik normaal gesproken toe.
Ik moet overigens zeggen dat ze hier ook toen ze nog zaad aten, echt geen hap eivoer aten, dus tijdens de broed ook niet..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Klopt, met Harrisons HP hoef je niet perse eivoer te geven, maar ik had ervoor gekozen ze het in ieder geval aan te bieden. Uit de Xtravital aten ze het niet, maar Chico tijdens het broeden dus wel.
Ook ik raad je aan in ieder geval de HP te geven.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Danielle

Ik geef standaard de High potency. Ik zal het in de gaten houden of ze het gaan eten als ik het ze aanbied.
Ze zijn echt alles eters (wel handig  ;)), wanneer ik ze een stukje brood geef eten ze dit ook zo op. Ik hou dus ook goed in de gaten dat ze er niet teveel van krijgen. Ik houd die 1 theelepel aan 1 a 2 keer in de week.
Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Danielle