Oplossing diep voederbakje

Gestart door Caroline, maart 20, 2009, 21:59:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caroline

Beste mede-parkietenliefhebbers,

Als oplossing voor het diepe voederbakje dat aan de kooi hangt, doe ik onderin een laag schelpenzand en dan de zaadjes.
De hoeveelheid zaadjes is zo dat mijn parkiet ruim genoegd heeft voor één dag.
Elke morgen gaat de oude laag zaadjes eruit en krijgt hij een nieuwe portie.
Eén keer per week vervang ik ook de laag zand.
Het werkt prima :D!

Groetjes vanuit Den Haag,
Caroline

pauladavid

Dat is een goed advies!
Ik zat al te denken hóe ga ik dit oplossen, maar ik ga gelijk aan de slag!

DarkWolf

Ik snap niet waarom je er een laag schelpenzand zou gaan ingieten..Ze kunnen perfect aan hun eten, heb ook zo van die voederbakjes. Ze moeten hun dan maar iets harder rekken om aan hun eten te kunnen, maar ik doe het al bijna 2 jaar zo en totaal geen probleem mee.

Plumeau

Ik vind die voerbakjes aan de buitenkant maar niks. Het lijkt me totaal geen natuurlijke houding voor de vogels om elke hap zo diep te duiken. Ik heb voor mijn parkietjes 2 ondiepe voerbakjes aan de binnenzijde van de kooi  ;)

Caroline

Het gaat er natuurlijk om wat jouw parkietje het fijnst vindt ::)
Groetjes,
Caroline

Mars

Ik zou persoonlijk dan kiezen voor een kartonnetje of stukje hout.
Zo loop je de kans dat je parkietje veel zand binnenkrijgt. Daarnaast is schelpenzand niet heel erg gezond voor een vogeltje (te stoffig, voor de gevoelige luchtwegen), dus om hem er nu iedere dag van te laten eten..

Het kan zijn dat je er voldoende zaadjes op legt, maar dan zorg je dus juist dat hij of zij gaat snacken en alleen de lekkerste zaadjes er uit haalt.

Dus ik raad je aan een andere oplossing te zoeken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..