Dag meisje...

Gestart door Mars, maart 20, 2009, 20:26:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Wat een mooie dag
Alsof er nooit iets is gebeurd
Alsof de nacht niet heeft bestaan
Alsof het nooit donker is geweest
Mooie nieuwe dag
Ik voel de warmte van de zon
Die toch is opgegaan
Terwijl toch in het duister
Mijn hele wereld is vergaan






Dag meisje...
Wie had gedacht, dat ik juist van jou, nu al afscheid moest nemen..
Je hebt gevochten, sterk als altijd...
Nu mag je dromen, tot bij de regenboogbrug..

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Jasmin

Nee toch :o
Wat vreselijk voor jullie Marcia!
Heel veel sterkte!

Liefs,
Jasmin

Milo-Pixel

Je hebt zo je best gedaan voor haar. Helaas heeft het niet meer mogen baten.
Ze heeft nu in in ieder geval geen pijn meer..

Heel veel sterkte :(

Liefs,
Marit

Chicowen

Nogmaals dikke knuffies vanaf hier.
Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Petr@

Ahhh,, heel veel knuffels van mij.

En sterkte
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

Even als uitleg:

Layla's ontlasting verliet al meer dan een maand haar lijfje niet.
Als gevolg van een soort van schijnzwangerschap: als parkietjes een ei hebben, houden ze hun ontlasting in hun lijfje en legen ze hun cloaca 1 of 2 keer per dag. Layla's legbeentjes stonden open: alsof ze dus zo een ei kon leggen. Maar ze had geen ei, wel spaarde ze haar ontlasting op, maar in plaats van de 1 of 2 keer per dag wel uit te poepen, hield ze hem binnen. Ik heb haar steeds geholpen het uit de cloaca te krijgen.
Om haar uit haar cyclus te krijgen, sliep ze de laatste week niet in de voliere.

Verder leek ze zich wel redelijk goed te voelen: ze was vreselijk broeds en liet zich graag voeren en versieren door haar ventje. Dus zodra ze 's ochtends weer bij hem was, was ze helemaal hoteldebotel ;)

De afgelopen dagen gingen haar staartveren wat wilder staan en ging ze wat meer met gebogen staart zitten. Dit leek me logisch en ik heb er verder geen aandacht aan besteed, tot ze gisteravond haar vleugeltje optilde... Ik zag dat ze aan het einde van haar lijfje, begin van haar staart en flinke opgedroogde bloedbult had zitten. Toen ik haar vanochtend uit de kooi haalde, bleek ze daar twee dikke bulten te hebben...

De DA heeft er nog naar gekeken, haar even in slaap gebracht en kwam tot de conclusie dat het 1 of 2 abcessen waren. Door haar verminderde weerstand heeft haar lijfje deze niet meer kunnen tegenhouden.

De abcessen waren niet meer te verwijderen (verkeerde plek) en als ze zouden knappen zou dat niet fijn voor Lay zijn... Dus we hebben besloten om haar in slaap te houden en dieper in slaap te brengen. Ik heb genoeg met haar gedokterd de afgelopen weken..


Ze zag er door haar broedstemming de afgelopen weken heel mooi uit, ze had een prachtige glans en vlak bij haar maskertje was ze prachtig paars. Met mijn mooie meisje ingeslapen reed ik bij de DA weg... In het zonnetje... en terwijl ik de rotonde opreed zag ik een heel mooi eerbetoon aan Lay..
De hele rotonde was versierd met witte en paars-blauwe krokusjes, alsof ze speciaal voor ons uit de grond waren gekomen...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ingrid

 :o ...........

Je hebt gedaan wat je kon, ook Layla heeft gedaan wat ze kon, maar helaas al jullie vechtlust mocht niet beloond worden met het leven  :(

Heel veel sterkte met het verlies van je mooie gevleugelde vriendinnetje!

Caradow

Nogmaals sterkte meid...

Layla is herenigd met haar dochter bij de Regenboogbrug...

Layla en Lieffie zullen daar samen op ons wachten...

Hele dikke knuffel!

Parkieten-Freak

Ach wat triest toch allemaal, arme Layla....... :(
Je hebt een verstandige en moedige beslissing genomen Marcia, het is beter zo.
Heel veel sterkte Marcia.


Piknikki

Echt sneu! :( Je had zo je best gedaan, en ik weet zeker ze is je er dankbaar voor. Als het er de tijd voor is, zullen jullie elkaar weer zien.
Heel veel sterkte en liefs!

Ingsu

Wat erg zeg!  :( En wat een heel mooi gedichtje, heb je die zelf geschreven?
Heel veel sterkte met je verlies...

Sonja

Och wat verdrietig dat jullie vechtlust uiteindelijk niet heeft mogen baten... :(

Hoewel het geen troost is: Het is ook een teken van liefde voor je kleine lieverdje dat je haar hebt laten gaan, je hebt alles gedaan wat in je vermogen lag.

Heel veel sterkte.

Groetjes, Sonja.

Mars

Citaat van: Ingsu op maart 20, 2009, 23:17:29
En wat een heel mooi gedichtje, heb je die zelf geschreven?

Het gedichtje komt van:
http://www.youtube.com/watch?v=YWW_Vo-MA28
en dan vooral met de mooie intro van Paul de Leeuw.. Ze gaan open als je ze maar genoeg liefde geeft, wat dan ook wel weer voor Lay toepasselijk is.
Het is overigens geschreven door Brigitte Kaandorp
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Oooh, Marcia, wat een verdrietig nieuws   :'(
Je hebt nog zo je best gedaan. Je bent een goede parkietenmama, helaas was ze al te verzwakt.
In ieder geval is ze zoals Renate het zegt nu bij haar dochter Lievie achter de regenboogbrug.  :)

Heeeel veeel sterkte, ook voor je andere schatjes.

Isis

heel erg veel sterkte.. :(

hillie

Wat een moedig besluit Marcia na zoveel getobd weet je nu dat ze nu geen pijn meer zal hebben.
En dat ze heel gelukkig is met al haar andere parkieten vriend(in)jes bij de regenboogbrug.
Sterkte met dit grote verdriet.

Kleintjes

Hey Marcia,

wat erg dat de kleine Layla er niet meer is. Je hebt wel 't beste en eerlijkste gedaan wat je kon; en je hebt je best gedaan en zij ook.
Nu heeft ze de rust die ze na al dat gedoe verdiend en zal ze op jullie wachten bij de Regenboogbrug.

Heel moedig van je en nobel.

Groetjes, heel veel sterkte, dikke knuffel en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

Wat een vreselijke manier om je mooie meisje te moeten afgeven, ik schrik hier echt van! :(
Zoals eerder gezegd: ze hoeft nu in ieder geval niet meer te lijden.
Heel erg veel sterkte met het verlies van je kleine Layla.

Vele groetjes en knuffels,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

liesanne

Toevallig zit ik net naar het nummer van Paul de leeuw te luisteren en zie ik je bericht!!
Veel sterkte. Je hebt gedaan wat je kon! Vreselijk om je parkietje te moeten missen.

groetjes van Daphne en Liesanne.

Danielle

Hoi Marcia,
Ik heb je topic gevolgd over Layla.
Wat erg dat het allemaal niet heeft mogen baten. Je hebt zo erg je best gedaan en haar zo geholpen.
Ik vind het een heel moedig besluit van je, je hebt gedaan wat voor haar het beste is.
Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van je meisje.

Rust zacht lieve Layla!

Groeten van Danielle