te lange rui?

Gestart door Kuslar, april 04, 2005, 16:24:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kuslar

Mijn meisje gülcan is best wel een poosje in de rui. De ene dag verliest ze veel veren en de andere dag niets. Er zitten nieuwe veerpennen op haar kop. Ze had bij haar nieuwe vleugel veren bloedpennen en die zijn allemaal verwijderd. Ik ben ook bang dat er bij deze rui geen nieuwe veren komen bij vleugel, maar pas weer bij de volgende rui. Ze is nu zeker wel langer dan 2 mnd in de rui en dat is volgends mij wel erg lang. :?:  :!: Is dit wel gezond? Ze eet goed, drinkt goed, doet niet anders dan normaal en is actief. maar toch maak ik me zorgen om die rui.

Meltjuh

Macho is ook al aardig lang in de rui eerst verloor hij alleen donsveertjes toen iets grotere en uit eindelijk een staart pen en zelfs een vleugelpen (waar ik zeer blij mee ben want dat was een van de gekortwiekte, dus hij krijgt eindelijk nieuwe!! :D )
Hij is ook ongeveer 1.5 maand in de rui geweest maar misschien is  de een wat langer in de rui dan de ander.

Kuslar

Hi

Maar dit vind ik wel erg lang duren hoor. Of is gewoon een uitzondering?

Parkieten-Freak

Bij parkieten die binnenshuis gehouden worden, loopt het ruien toch wat anders als bij parkieten die buiten in een voliere zitten. Onze huisparkietjes ruien sowieso wat vaker, en ik heb zelf de indruk ook wat langer.
Hier zie ik hetzelfde beeld, ik vind nog steeds wat veertjes in Croky\'s kooi, terwijl de rui normaal gesproken allang over zou moeten zijn.


Kuslar

Hi allemaal

Maar zij is nog helemaal niet klaar met de rui. Haar vleugels moet nog steeds nieuwe komen maar die zijn er nog niet en haar oude veren op haar vleugels zijn er nog niet eens uit. Bij haar ene vleugel wel maar die nieuwe veren zijn er uit gehaald want het waren allemaal bloed pennen.