Materiaal voor kooi

Gestart door pauladavid, maart 20, 2009, 12:20:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pauladavid

Hoi!

Waarschijnlijk krijg ik over 2 weken een extra kamer tot mijn beschikking (ik woon in een studentenhuis). Dan hebben mijn vriend en ik 2 kamers, een soort van klein appartementje. Nu was het ons idee om in de 2e kamer in de hoek een kooi te maken.
Op het bijgevoegde plaatje zie je hoe het ongeveer word. De kooi komt dus in een hoek, waarvan er ook een soort van kastje is gemaakt in een uitsparing van de muur. Aangezien we deze hoek toch niet gaan gebruiken, wil ik graag een grote kooi maken voor Jazz (en haar toekomstige vriendje).
Over 2 weken krijg ik ook een vriendje voor Jazz, dus dan zijn ze gezellig met z'n tweetjes.
Mijn vraag: weet iemand waar je goede kooi materialen kan kopen om deze kooi te maken?

Alvast bedankt! :)
Groetjes,
Paula
en Jazzy!

[verwijderd door de beheerder]

dennis007

je kunt je materiaal gewoon bij de bouwmarkt halen.

Ik maak mijn kooien ook zelf.
Heb er van de week nog een gemaakt met 4 hokken.

Ik gebruik zelf:

Multiplex hard hout 12mm of 9mm.
Vollieregaas

Waar je wel rekening meer moet houden is dat je altijd je kooien verft als je hem maakt van multiplex.
Bloedluizen houden erg van kiertjes, omdat dit hout uit verschillende lagen bestaat is dit een aantrekkingsbron voor bloedluizen.

Kit de naden ook allemaal goed af en daarna een likje verf.

hillie

Volgens mij lijkt het mij niet verstandig om je kooi van hout te laten maken en zeker niet om ze te verven.
parkietjes houden nog wel om ergens aan te knagen en verf lijkt me niet erg goed voor een parkietje.

Dus als je verstandig bent koop je een kooi of maak je het van ander materiaal.

dennis007

bijna alle kwekers hebben houten broedkooien.
Broedblokken zijn ook van hout.

Of ze hebben guhu kooien, ook deze zijn gelakt.


verven is eigen keuze.

Moppers

Àls je hout gebruikt en dit gaat lakken, dan moet je er wel heel zeker van zijn dat de lak niet schadelijk is voor de parkietjes. Dat een bepaald merk kooi gelakt is, wil nog niet zeggen dat lak daarom niet erg is.

Je kunt in principe best hout gebruiken, maar houd er dan rekening mee dat er aan geknaagd zal worden. Gebruik dus geen zachte houtsoort, want dan kan je zo weer opnieuw beginnen met bouwen.