knabbelen aan de kooi .

Gestart door parkiitje, maart 19, 2009, 18:22:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkiitje

Hallo,
Mijn parkietje zit altijd te knabbelen aan de kooi .
De kooi is van hout :D

zij heeft een slijpsteen .
weet iemand waarom ze dat dan doet?

Groetjes,
Danielle

Milo-Pixel

Parkietjes houden van knagen aan hout, ookal hebben ze een mineralenblokje.
Helaas is een houten kooi niet zo verstandig voor een kromsnavel..

Marcus

Die kans is zeer groot ja. Wellicht het overwegen waard om een kooi met stalen tralies aan te schaffen?

parkiitje

Citaat van: Marcus op mei 06, 2009, 20:39:12
Die kans is zeer groot ja. Wellicht het overwegen waard om een kooi met stalen tralies aan te schaffen?
eeum we zullen gewoon wachten tot de kooi niet meer bruikbaar is want nu hebben we geen tijd om een nieuwe te kopen .
danku voor de info  ;D

Mars

Geen tijd?

Tja, je kunt wachten tot je parkietje op een dag een gat heeft geknaagd en dan met het koppie vast komt te zitten.. Een houten kooi is heel gevaarlijk...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Als mijn dames in zo'n houten kooi zouden zitten, hadden ze binnen een week aan de houten spijltjes geknaagd.
Maar dan met super scherpe punten eraan (zijn ze erg goed in). Ik moet er niet aan denken dat ze daar dan ook gaan ontsnappen en dan denk ik ook nog eens aan de ergste dingen die zouden gebeuren..... Nee, veiligheid staat voorop en dat betekent geen houten kooi voor deze 'knaagdieren'.

Hoezo geen tijd, eh, als jullie dan geen tijd hebben om een andere kooi te kopen, lijkt je het dan wel verstandig om een huisdier aan te schaffen?!! Zoals jij 't zegt, lijkt het me dat je daar dan ook geen tijd voor hebt.

parkiitje

Citaat van: roha op mei 18, 2009, 13:45:10
Als mijn dames in zo'n houten kooi zouden zitten, hadden ze binnen een week aan de houten spijltjes geknaagd.
Maar dan met super scherpe punten eraan (zijn ze erg goed in). Ik moet er niet aan denken dat ze daar dan ook gaan ontsnappen en dan denk ik ook nog eens aan de ergste dingen die zouden gebeuren..... Nee, veiligheid staat voorop en dat betekent geen houten kooi voor deze 'knaagdieren'.

Hoezo geen tijd, eh, als jullie dan geen tijd hebben om een andere kooi te kopen, lijkt je het dan wel verstandig om een huisdier aan te schaffen?!! Zoals jij 't zegt, lijkt het me dat je daar dan ook geen tijd voor hebt.
:o
sorry daar heb ik echt niet ann gedacht het klinkt misschien raar heel erg bedankt omdat te zeggen !!! ik zal proberen om zo vlug mogelijk een nieuwe kooi te kopen !!!

Marcus

Het hoeft ook geen nieuwe kooi te worden. Kijk eens rond op marktplaats of e-bay. Staan genoeg lweede hands leuke stalen kooien op voor een lage prijs.

roha

Citaat van: parkiitje op mei 21, 2009, 10:30:40
:o
sorry daar heb ik echt niet ann gedacht het klinkt misschien raar heel erg bedankt omdat te zeggen !!! ik zal proberen om zo vlug mogelijk een nieuwe kooi te kopen !!!

Graag gedaan, daar zijn we hier op het forum voor, om elkaars ervaringen uit te wisselen en kennis te vergroten  ;D
Ik hoop dat je snel een geschikte kooi vindt :)

parkiitje

Citaat van: roha op mei 21, 2009, 14:13:51
Graag gedaan, daar zijn we hier op het forum voor, om elkaars ervaringen uit te wisselen en kennis te vergroten  ;D
Ik hoop dat je snel een geschikte kooi vindt :)
Ik heb een vraag  :P
ik heb mijn nieuwe kooi maar hoe zou ik het best mijn parkietjes in de nieuwe kooi steken ?
want ze zijn  nog niet erg tam dus heeft iemand misschien een tip voor me ?

grtjes,
Danielle

Mars

Goed dat je een nieuwe kooi hebt!
Als er niet te veel ruimte tussen ontstaat de deurtjes tegen elkaar open zetten en evt een beetje afschermen van de gaten. In de nieuwe kooi wat lekkers neerleggen.
Of, ze gewoon even vangen en dan in de nieuwe kooi loslaten.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..