Welkom Ché!

Gestart door Judith, maart 18, 2009, 15:17:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Judith

Hey!
Ik heb sinds zaterdag eindelijk mijn langverwachte grasparkiet, ik heb hem(we denken dat het een hij is) Ché genoemd.
Het gaat heel erg goed met hem!
Ik wou dit even zeggen zodat jullie weten dat ik nu ook een grasparkietje heb!

Ik las dat sommige vogeltjes in het begin tam zijn maar daarna niet meer, omdat ze in het begin nog een beetje schrik hebben enzo en alles maar met hen laten doen.

Ik merk wel een verschil, want nu vliegt hij af en toe eens van mijn hand (de eerste dagen bleef hij heel de tijd zitten). Maar hoelang kan dat zo duren dat hij tam lijkt maar eigenlijk niet is? Hij is met de hand opgegroeid bij de kweker waar ik hem vandaan heb, ik denk en hoop dus wel dat hij tam blijft. Ik ben er natuurlijk heel veel mee bezig.
Ik sta 's morgens vroeger op voor hem en ben er bijna heel de tijd mee bezig als ik terug ben van school. Dat is dus ongeveer 3-4 uur per dag op een gewone schooldag. Ik weet dat je er moeilijk zo een getal kan opplakken, maar is dat normaal gezien genoeg om er echt een hechte band mee te krijgen?
Ik ben echt blij met mijn mooie vogeltje!!

Grtjs,
Judith & Ché

dianatjuhh

is dat het vogeltje die je op je foto hebt.. dat vind ik een HELE mooie vogel..
;D ;D
ik denk dat 3 a 4 uur wel genoeg is hoor..
succes met verder tam maken..
groetjess
diana

anouk26

Hallo

Wat leuk dat je een parkietje heb genomen!
Is dit je eerste?
Als je Ché tam wilt maken ,kan je het best 2 of 3 keer per dag ongeveer 4 minuutjes oefenen.
3 a 4 uur is wel vreselijkk veel volgensmij
Wel kan je een uurtje bijvoorbeeld lekker tegen hem kletsen
veel plezier met Ché,
groetjes Anouk

Judith

#3
Citaat van: dianatjuhh op maart 18, 2009, 17:53:56
is dat het vogeltje die je op je foto hebt.. dat vind ik een HELE mooie vogel..

Het is inderdaad het vogeltje van op mijn fototje! Hij heeft echt prachtige kleuren!




Citaat van: anouk26 op maart 18, 2009, 18:03:48
Hallo

Wat leuk dat je een parkietje heb genomen!
Is dit je eerste?
Als je Ché tam wilt maken ,kan je het best 2 of 3 keer per dag ongeveer 4 minuutjes oefenen.
3 a 4 uur is wel vreselijkk veel volgensmij

Ja, dit is mijn eerste grasparkietje.
Om een vogeltje tam te maken is 3-4 uur natuurlijk heel veel, maar hij is al tam gemaakt, doordat de mevrouw van war hij komt er heel erg veel mee bezig was. Hij zit heel vaak op mijn schouder, ik oefen 'trucjes' zoals op een balletje staan enzo... Maar hij is dus al tam, nu zit hij bijvoorbeeld ook bij me op de schouder.

Ik ga nu nog een betere foto zoeken!
Grtjs,
Judith & Ché

Op de nieuwe foto kan je hem al iets beter zien. Maar het blijft natuurlijk een klein prentje  :)
Hij is lichtblauw met een geel kopje, gele vleugels, gele staart en in het begin van de staart en op de schouder heeft hij ook een beetje groen!
Leuke kleurtjes he
Grtjs,
Judith & Ché

Ik heb ook al 3 foto's in het fotoalbum gezet   ;D

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid