Verliefd

Gestart door -joepiie-, maart 16, 2009, 18:03:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

-joepiie-

Hallo parkietenfreaks!

Mijn parkietje 'Joepie'  (een mannetje) heeft erg veel liefde in zich, als je hem uit z'n kooitje haalt, gaat hij eerst even zitten paren op je hand; kontje heen en weer vleugeltjes helemaal over je hand heen enz. braakt zaadjes op, en eet ze weer op en daarna komt hij kusjes geven.

Maar hij braakt ook zaadjes op voor z'n voerbakje, z'n stok...
Eerst deed hij het ook bij zijn trapje, die heb ik er al uitgehaald, er lag echt 1 grote hoop zaad onder, niet normaal!
Maar hij is nog altijd een grote kletsert en praat, fluit de hele dag door, het is eventjes minder geweest maar sinds het trapje eruit is - is hij weer helemaal de oude Joep, is erg vrolijk dus en gaat er elke avond een paar uur uit.

Maar hebben jullie dat ook? en is het erg dat hij dat doet?

En kan ik er iets aan doen,  komt hij geen voedingsstoffen te kort?

Zou het bijv. goed zijn om er een vrouwtje bij te nemen?


Ik hoop dat jullie antwoorden op mijn vragen hebben! En alvast bedankt ;)
Doeg!


Sonja

Parkietjes die alleen gehouden worden voeren wel vaker speeltjes, hun spiegelbeeld, etc.

Als je dit niet wilt kun je overwegen om je parkietje een soortgenootje te geven. Dat kan zowel een mannetje als een popje zijn.

Naar aanleiding van jouw berichtje krijg ik echter de indruk dat Joepie nagenoeg continu zijn krop leegbraakt, en dat is niet goed.
Is het een vies ruikend en kleverig slijm?
Zie hier:
http://www.parkietenfreak.nl/ziektengtmm.php

Ik zou voor de zekerheid even naar de VA gaan, want als het echt om kropontsteking gaat, heeft Joepie een antibioticakuur nodig.

Groetjes, Sonja.

-joepiie-

#2
Hallo!

Heel erg bedankt voor je antwoord!
Nee, ik denk niet dat hij alles opbraakt, dat deed hij eerst wel, maar nadat ik het trapje eruit had gehaald is het minder!
Het goedje wat hij er toen uitbraakte stonk wel enorm!
Maar nu is het echt enkel zaad volgens mij, en het stinkt ook niet!
Maar een vogelarts zit er volgens mij niet in de buurt, maar als hij echt alles op zou braken zou hij toch niet zo vrolijk zijn???

Wel zal ik hem nu op regelmatiger tijden eten gaan geven ;) Zijn kooi verschoon ik 1 keer in de week, dat is genoeg toch!?

Ik dacht ook aan een soort genootje, maar Joep is al 2 jaar, en hij doet en durft alles, ik ben best bang dat het dan fout zal gaan, of dat hij jaloers zal worden... ?

Groetjes Stephanie.



hillie

Ik denk dat die niet jaloers wordt maar ze aandacht juist naar het andere parkietje gaat geven.
(Je hoef niet bang te zijn dat die jouw vergeet hoor) ;)
Maar of het helpt weet ik niet, want ons mannetje geeft ook nog steeds voer op aan onderwerpen.
terwijl we ook een popje hebben.
maar het kan misschien wel minder worden.

-joepiie-

Heey!  :)

Dank je voor je reactie!

Nee, maar ik dacht, hij is er misschien jaloers op als je dat andere parkietje aandacht gaat geven..
Als hij er namelijk uit, dan mag je ook eigenlijk geen aandacht aan de hond geven..

Tsja, en als het blijft, dan kunnen we het net zo goed zo laten!

Trouwens, vanochtend is voor het eerst sinds weken, zaten er geen opgebraakte zaadjes meer op het voerbakje! ;D
Echt super het gaat helemaal goed komen!

Doeg!

hillie

Hij zal misschien wel een klein beetje jaloers gedrag tonen als aan het andere parkietje aandacht geven bent.
Maar dat is denk ik normaal hoor dat hebben alle dieren.
ons mannetje doet dat ook als we aandacht geven aan het vrouwtje komt die ook naar aan vliegen.
Terwijl die meer dan genoeg aandacht krijgt.